برآورد رسانه‌های آمریکا از مواضع سختگیرانه دولت جو بایدن در قبال گروه طالبان حکایت دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های آمریکایی رویکرد دولت جدید واشنگتن را در قبال گروه طالبان سختگیرانه توصیف می‌کنند.

شبکه ان بی سی نیوز در مطلبی با عنوان زمزمه‌های رویکرد سختگیرانه دولت بایدن در قبال طالبان، نوشت جو بایدن در حال بروز خط مشی سختگیرانه تری نسبت به گروه طالبان است. تا جائیکه مقامات آمریکایی به گروه طالبان هشدار داده اند در صورت تحقق نیافتن وعده‌های آنها، عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان را به تاخیر خواهند انداخت.

اظهار نظر‌های مقامات کاخ سفید، وزارت خارجه و دفاع آمریکا طی هفته‌های آغازین دولت جدید نشان می‌دهد که کابینه بایدن نسبت به موفقیت روند متزلزل صلح افغانستان که در دولت پیشین پایه ریزی شده، تردید دارد. دولت بایدن گفته است ارزیابی مسئله افغانستان را در دستور کار دارد، اما مجموعه‌ای از گزینه‌های دشوار را در مواجهه با طالبان پیش رو دارد. مقامات و افسران نظامی سابق آمریکا می‌گویند هرگونه تاخیر در عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی می‌تواند باعث تشدید خشونت شود و طالبان را وادار کند تا مذاکرات صلح با مخالفان خود را در دولت کابل نیمه کاره بگذارند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه گفت که دولت نگاهی ویژه‌ای به میزان پایبندی طالبان به مفاد توافق سال گذشته دارد. از سوی دیگر جان کربی، دبیر مطبوعاتی پنتاگون روز پنجشنبه گفت که طالبان به وعده‌های خود در این توافق، که قرار بود در‌های صلح میان این گروه و دولت را باز کند، پایبند نیست.

توافقنامه فوریه ۲۰۲۰ خواستار عقب نشینی نیرو‌های تحت هدایت آمریکا تا مه ۲۰۲۱ در ازای قطع ارتباط طالبان با گروه‌های تروریستی، کاهش شدید خشونت و ورود به مذاکرات صلح با دولت افغانستان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار