سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر ۵۶ خانه هلال در سطح استان راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عزت اله ضربی، سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به راه اندازی ۵۶ خانه هلال در سطح استان گفت: هم اکنون ۱۳۸ خانه هلال در استان فعال هستند و برنامه ریزی تاسیس ۵۶ خانه هلال دیگر را در دهه مبارک فجر در دستور کار داریم که مجموع خانه‌های هلال را در سطح استان به ۱۹۴ خانه هلال برسانیم.

او افزود: با توجه به الویت خانه‌های هلال برای جمعیت هلال احمر و نقش موثر آن در افزایش آموزش‌های امدادی برای مردم مناطق دور دست و مراکز دهستان‌ها و بخش‌ها و افزایش تعامل بین بخشی و توسعه فعالیت‌های انسان دوستانه، داوطلبانه و اجتماعی و ارائه خدمات هلال احمر تلاش می‌کنیم تعداد خانه‌های هلال را در سطح استان افزایش دهیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه خانه هلال مرکزی داوطلب محور است انتظار داریم مردم و مسئولان بیش از پیش یاریگر این جمعیت برای ترویج و گسترش خانه‌های هلال باشند.

ضربی با اشاره به تحقق شعار «هر خانواده یک امدادگر» به برگزاری دوره‌های آموزشی در خانه‌های هلال اشاره کرد و خاطر نشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی در خانه‌های هلال باعث بالا رفتن سطح آگاهی آن‌ها در زمان وقوع حوادث خواهد شد و این آموزش‌ها در زمان حوادث کارایی خود را نشان خواهد داد و افرادی که این دوره‌ها را می‌بینند، می‌توانند قبل از رسیدن نیرو‌های امدادی اقدامات امدادی و حیاتی را انجام دهند.

او افزود: راه اندازی خانه‌های هلال در روستا‌هایی که دهیاری داشته باشند، اولویت دارد و با ایجاد خانه‌های هلال در روستاها، مناطق کم برخوردار، ادارات و مساجد می‌توان امدادرسانی در زمان حادثه را سرعت بخشید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار