شهردار اصفهان گفت: بودجه شهرداری اصفهان و شرکت‌های وابسته در سال ۱۴۰۰ به ارزش بالغ بر هشت هزار و ۶۵۴ میلیارد تومان تقدیم شورای شهر اصفهان شد که نسبت به امسال ۴۴ درصد رشد دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان امروز در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای شهر  با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۰ مبتنی بر برنامه‌های ۱۴۰۵ است، افزود: نقطه تمرکز این بودجه بر اهداف کلان، کاهش آلودگی محیطی با تمرکز بر کاهش آلودگی هوا و حمل و نقل، توسعه گردشگری، فرهنگ و ارتقا و افزایش بهره وری سرمایه‌هاست.

شهردار اصفهان، سهم بودجه جاری در بودجه سال ۱۴۰۰ را ۲۹ درصد و سهم بودجه عمرانی را ۷۱ درصد اعلام کرد.

او با اشاره به سرانه بودجه گفت: سال گذشته ۲ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان و سال جاری چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای هر شهروند اصفهانی هزینه شده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: محل جذب بودجه ۱۴۰۰ بیشتر از لکه‌ها و پهنه‌های ویژه در مناطق پنج و شش انتخاب شد، زیرا قرار نیست بر شهروندان فشار بیاوریم بلکه باید از ظرفیت‌های موجود در شهر به نحو شایسته استفاده کنیم تا بودجه محقق شود.

او ادامه داد: پروژه‌های شاخص عمرانی در سال گذشته ۲ هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان و امسال ۲ هزار و ۵۴۵ میلیارد تومان است یعنی سهم بودجه از پروژه‌های عمرانی ۳۴ درصد شده است.

شهردار اصفهان افزود: پروژه‌های مهم مناطق سال گذشته ۴۰۲ میلیارد تومان و امسال ۸۰۴ میلیارد تومان است یعنی نگاه به عدالت فضایی، مکانی و ارائه امکانات در مناطق کمتر برخوردار است که در این راستا صددرصد رشد داشتیم و ۱۱ درصد بودجه عمرانی به این موضوع اختصاص یافته است.

او اظهار داشت: بودجه اعتبارات جاری سال گذشته هزار و ۵۲۴ میلیارد تومان و امسال ۲ هزار و ۱۳۴ میلیارد تومان است که رشد ۴۰ درصدی را در این زمینه شاهد هستیم.

نوروزی گفت: اعتبارات جاری به ۲ بخش حقوق و دستمزد و نگهداری شهر و نظافت تقسیم می‌شود.

او ادامه داد: بودجه شهرداری اصفهان در سال گذشته بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان بود که تاکنون ۷۵ درصد آن تحقق یافت این در حالیست که امسال و اواخر سال گذشته شرایط خاصی در کشور حاکم شده است.

شهردار اصفهان بیان کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا، آلودگی هوا، تعطیلی مکرر، شرایط حاکم بر وضعیت دورکاری، مشکلات شدید اقتصادی، افزایش نرخ تورم و تحولات جهانی شرایط سختی بر شهرداری اصفهان بوجود آمد.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرداری اصفهان در نظام بودجه ریزی از شرایط خوبی برخوردار است و این نهال نوجوان باید مستحکم‌تر ادامه دهد.

بودجه ۱۴۰۰ منطبق بر واقعیت و شفاف باشد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اگر در برخی از صحنه‌های انقلاب زنان نبودند مشکلات زیادی را در پیشبرد انقلاب اسلامی شاهد بودیم.

علیرضا نصر اصفهانی افزود: زن، مردم، پیر، جوان، غنی و فقیر با هم افزایی، همدلی، هماهنگی و وحدت در راستای تحقق آرمان‌های امام تلاش کردند تا شعار اساسی که چهار رکن استقلال، آزادی، جمهوری و اسلامی را محقق کنند.

او ادامه داد: اکنون در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصت مغتنمی برای بازگشت به شعار‌ها و تحقق آن و تلاش برای به سرانجام رساندن ارکان انقلاب است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نقش امام در پیروزی انقلاب و رهبری در استمرار آن و همچنین جان فشانی و حضور آحاد مردم در پیروزی انقلاب، تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت، هم افزایی و هماهنگی برای زیست بهتر مردم هستیم.

او با اشاره به برگزاری اجلاس صنایع دستی با همکاری وزارت میراث و شهرداری اصفهان گفت: در زمان حاضر بالغ بر ۷۰۰ هنر دست در دنیا وجود دارد که ۳۰۰ مورد آن در ایران و ۱۹۰ مورد در اصفهان است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به دریافت بودجه ۱۴۰۰ از شهرداری خاطرنشان کرد: بودجه منطبق بر واقعیت، توجه به سهم بودجه عمرانی و کاهش بودجه جاری، فضای جلب مشارکت در بودجه، صرفه جویی در هزینه‌ها، ایجاد امور رفاهی کارکنان و کارگران شهرداری و ایجاد انگیزه در جهت خدمت رسانی به شهروندان باشد.

همچنین در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای شهر با حضور مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان پروژه‌های عمرانی و خدماتی این منطقه به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.