نماینده ملایر گفت: بعید است نماینده‌ای با اصل شفافیت مخالف باشد، اما اولویت‌های مهم‌تری در کشور داشته و داریم.

نمایندگان با شفافیت‌ آراء مخالف نیستند اما اولویت‌های مهم‌تری هم هستبه گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام احد آزادی خواه نماینده ملایر در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی درخواست اولویت‌دهی به طرح شفافیت آراء به عنوان مخالف گفت: بعید است نماینده‌ای با اصل شفافیت مخالف باشد، اما اولویت‌های مهم‌تری در کشور داشته و داریم. امروز طرح جهش تولید مسکن با قید دو فوریت در دستور قرار دارد و هنوز مطرح نشده است. بسیاری از مردم گرفتار مسئله مسکن هستند و گرفتار خرج و هزینه افسار گسیخته بازار مسکن شده‌اند. 

او ادامه داد: این موضوع بسیاری از خانواده‌ها را دچار مشکل کرده است و وقتی به حوزه انتخابیه می رویم، مردم مراجعه می‌کنند و مستأجری می‌گوید صاحبخانه وسایلمان را بیرون می‌ریزد. چه کسی مخالف شفافیت است؟ اما در این کشور هیچ مشکل دیگری جز این موضوع وجود ندارد؟ این بی تدبیری‌ها، طبقاتی از جامعه را نابود می‌کند. برخی طرح‌ها فقط یک یاعلی می‌خواهد تا به سرانجام برسد و مردم نتیجه آن را احساس کنند.

حجت‌الاسلام آزادی خواه اظهار کرد: مردم! آیا به دنبال شفافیت آراء هستید یا فراز بالاتری را می‌خواهید؟ مردم به دنبال شفافیت عملکرد نماینده هستند تا رأی او. شفافیت آرای نمایندگان از صدا و سیما رادیو و تلویزیون‌ها به سمع مردم می‌رسد، اما مردم می‌خواهند بدانند در سفر خارجه یا مأموریت‌ها یک نماینده کجا می‌رود، چگونه می‌رود و با چه کسی می‌رود؟ اگر وامی گرفته، با چه تدابیری گرفته است؟

نماینده ملایر تصریح کرد: مردم به دنبال این هستند که آیا نماینده روی صندلی‌اش می‌نشیند و در یک روز چند بار مشارکت می‌کند و رأی می‌دهد؟ چگونه زندگی می‌کند؟ آیا وقتی نماینده شد، اشرافی زندگی می‌کند یا به حوزه انتخابیه می‌رود؟ شفافیت در جریان‌های مالی نماینده باید رخ دهد. یک نماینده باید بتواند پشت تریبون بگوید هر کسی ابهامی از من دارد، بگوید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
شفافیت آرا که تصویب بشه بعدش شفافیت اموال و دارایی و حضور غیاب و توصیه نامه و ... به دنبال اون میاد ولی وقتی شفافیت آرا نباشه عملا همه اینها روی هوا هست. وقتی این مجلس با علم شفافیت اومده یعنی مردم خواستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
کسی که برای شفافیت اهمیت قایل نمیشود، این فکر را به ذهن میرساند که ریگی در کفش دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
هیچ چیزی از شفافیت (شفافیت حضورغیاب، اموال، هدایا، توصیه نامه ها و...) مهمتر نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
هیچ چیزی از شفافیت (شفافیت حضورغیاب، اموال، هدایا، توصیه نامه ها و...) مهمتر نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
وقتی صحبت شفافیت ارآ میشه یادتان به اولویت های مملکت می افتد بایدبرای مردم روشن باشد شما اهل کدام طرف هستید کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا شما اگر صداقت داشته باشید وحسینی باشید به راحتی مشکلات جامعه حل میشود
آخرین اخبار