دومین نشست مطبوعاتی فرماندار مهاباد با اصحاب رسانه مهاباد به مناسبت دهه مبارک فجر در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، عارف خدرلو در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران رسانه‌های مختلف این شهرستان اظهار داشت: یکی از مهمترین و بزرگترین طرح‌های اقتصادی آذربایجان غربی که در این مدت در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده، مجتمع بزرگ پتروشیمی مهاباد بوده که با هزینه ۱۳ هزار میلیارد ریالی فعالیت خود را آغاز کرده است.

خدرلو از دیگر طرح‌های خدماتی در این شهرستان را گازرسانی به مناطق روستایی عنوان کرد و افزود: در حالی که در آغاز کار دولت تدبیر و امید تنها هشت روستای این شهرستان از نعمت گاز برخوردار بود این تعداد تا آخر امسال به ۶۰ روستا خواهد رسید.

فرماندار ویژه مهاباد هزینه گازرسانی به این تعداد روستا را سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

خدرلو اضافه کرد: علاوه بر این ۹۰ درصد از روستا‌های شهرستان مهاباد از پوشش اینترنت برخوردار است که این امر باعث شده تا این شهرستان جزو شهرستان‌های با پوشش بالای اینترنت در کشور قرار بگیرد.

او آغاز آبرسانی به ۱۴۱ روستای این شهرستان از محل آب ذخیره شده در پشت سد مهاباد را از دیگر اقدامات مهم این دولت در حوزه توسعه روستایی دانست و اذعان کرد: از این تعداد عملیات آبرسانی به ۱۰ روستا در دهه مبارک فجر در این شهرستان آغاز خواهد شد.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول احداث تصفیه خانه جدید مهاباد با ۳۶۰ میلیارد ریال هزینه به عنوان یکی از مجهزترین تصفیه خانه‌های کشور را از دیگر طرح‌های خدماتی دولت در این شهرستان عنوان کرد و گفت: این تصفیه‌خانه با ظرفیت برداشت ۷۵۰ لیتر آب در ثانیه قادر است تا افق سال ۱۴۱۸ برای بیش از ۲۴۶ هزار نفر جمعیت شهری مهاباد آب شرب سالم و بهداشتی تامین کند.

خدرلو احداث و آسفالت ۹۰ کیلومتر راه روستایی و بین شهری  با هزار و ۴۰ میلیارد ریال، اجرای طرح‌های قابل توجه در حوزه عمران شهری، تجهیز ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به آبیاری تحت فشار، سرمایه گذازی هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف، آغاز عملیات احداث بیمارستان ۳۵۱ تختخوابی در بیمارستان ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی، اتصال مهاباد به بزرگراه ارومیه تا پایان امسال، اجرای موفقیت امیز طرح تحول سلامت و احداث کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی و صد‌ها طرح عمرانی، زیربنایی و خدماتی را از دیگر اقدامات دولت در این مدت عنوان کرد.

او با بیان اینکه ۹۰ درصد طرح‌های نیمه تمام تا پیش از پایان دولت به بهره برداری می رسد، اضافه کرد: بروز تحریم‌ها از یک سو و از سویی دیگر شیوع ویروس کرونا آنچنان که باید و شاید نگذاشت تا خدمات بی شمار دولت در عرصه‌های مختلف دیده شود.

فرماندار ویژه مهاباد با قدردانی از تلاش نماینده مهاباد در مجلس برای پیگیری طرح‌های مختلف این شهرستان بیان کرد: در دهه مبارک فجر امسال نیز ۴۹ طرح مختلف با ۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری خواهد رسید که شاخص‌ترین آن بهره‌برداری از ۱۴ کیلومتر از کریدور شمال - جنوب در حوزه این شهرستان و در محور مهاباد- ارومیه است که برای احداث آن در مجموع ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

خدرلو تصریح کرد: بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۱۰ روستای این شهرستان، چند طرح گازرسانی، مدرسه و سالن ورزشی روستایی، طرح‌های کشاورزی و آبیاری قطره‌ای و سامانه‌های نوین آبیاری، مجتمع گلخانه‌ای و طرح‌های مخابراتی و راه روستایی از جمله این طرح‌ها است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.