در ایام الله دهه فجر ۱۳۰ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان ساوه افتتاح می‌شود.

علی میرزایی فرماندار ساوه  در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  با بیان اینکه در آستانه‌ی دهه فجر ۱۳۰ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان ساوه افتتاح و به بهره برداری می‌رسد افزود: این طرح‌ها مجموعا ۲ هزارو ۲۷۱ شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌کند.

میرزایی افزود: در این ایام ۱۵ طرح جدید دیگر هم کلنگ زنی و ساخت ان‌ها آغاز خواهد شد که مجموعا ۵۶۱ میلیارد تومان ارزش این پروژ‌ها برآورد شده است.

او اضافه کرد: از مجموع کل این ۱۴۵ طرح ۱۰۷ طرح عمرانی و ۲۳ طرح اقتصادی به بهره برداری خواهد رسید و همچنین ساخت ۱۳ طرح عمرانی و ۲ طرح اقتصادی هم در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ساوه آغاز خواهد شد.

فرماندار ساوه بیان کرد: بهره برداری از چندین طرح عمرانی در زمینه‌ی مسکن روستایی، انتقال آب و از مهمترین پروژ‌های قابل افتتاح دهه فجر شهرستان ساوه است.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ایام ۱۲بهمن (روز ورود حضرت امام خمینی (ره)) تا ۲۲ بمهن (روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران) که ده روز است با الهام از آیات آغازین سورۀ فجر در قرآن که خداوند می‌فرمایند: والفجر و لیال عشر (سوگند به سپیده دم و شب‌های ده گانه) دهه فجر نامگذاری شده و هر ساله جشن گرفته می‌شود و طرح‌های مختلف در این ایام به بهره برداری می‌رسد.

این نامگذاری به دلیل این است که بعد از فرار محمد رضا شاه پهلوی از کشور در ۲۶ دیماه به بهانه درمان، امام خمینی رحمت الله علیه در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ بعد از سال‌ها تبعید از سوی رژیم پهلوی و دوری به وطن بازگشت و با هدایت و رهبری هوشمندانه ایشان بعد از ده روز سر انجام انقلاب اسلامی و مردمی ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید و پایان حکومت دست نشانده پهلوی و پایان شاهنشاهی در ایران اعلام شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.