وزیر امور خارجه در جریان سفر منطقه‌ای خود پس از دیدار با مقامات جمهوری خودمختار نخجوان از مرز ایران و نخجوان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، ظریف وزیر امور خارجه در بازدید‌هایی که با همراهی استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان این استان صورت گرفت در جریان وضعیت تبادلات مرزی دو کشور ایران و نخجوان قرار گرفت.

بازدید از ایستگاه راه‌آهن و گمرک جلفا در نخجوان و پل مرزی ایران و آذربایجان از جمله برنامه‌های وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به نخجوان بود.

ظریف در حاشیه این بازدیدها با ابراز خشنودی از پایان جنگ قره‌باغ و ابراز امیدواری به برقراری صلح و دوستی در منطقه گفت: الان زمانی است که همه ما باید نگاه رو به جلو داشته باشیم.

او با اشاره به مذاکرات خود با مقامات کشور‌های منطقه  گفت: رفع انسداد خطوط مواصلاتی میان کشور‌های همسایه که در اثر بحران قره‌باغ اتفاق افتاده بود مورد تاکید قرار گرفت و تحقق این موضوع به نفع همه خواهد بود.

ظریف گفت: اولین خط مواصلاتی که می‌تواند بازگشایی شود خط جلفا- نخجوان- ارمنستان است که موجب رونق دوباره منطقه جلفا و ارس می‌شود.

وزیر امور خارجه ایران گفت: امکانات بسیار زیادی در کشور‌های منطقه وجود دارد و ما می‌توانیم با همکاری راه را برای درگیری ببندیم و صلح پایدار را در منطقه شاهد باشیم.

 پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی هم در گفتگو با وزیر امور خارجه کشورمان، پیگیری برای بازگشایی خطوط ریلی ایران و آذربایجان از مسیر جلفا و تسهیل ارتباطات و مراودات مرزی دو کشور را خواستار شد.

 پورمحمدی با اعلام آمادگی برای مشارکت فعال در بازسازی قره‌باغ، ابراز امیدواری کرد با همکاری و مساعدت وزارت امور خارجه زمینه توسعه روابط آذربایجان شرقی و کشور‌های همسایه در همه زمینه‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.