این روز‌ها کمبود زمین در بشرویه سبب رشد نجومی قیمت مسکن شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کوچه به کوچه و در به در به دنبال سرپناه می‌گردد. سر پناهی که بتواند در آن به عنوان مسکن استیجاری زندگی کند، اما به هر بنگاهی که سر می‌زند با جمله "خانه خالی نداریم" روبرو می‌شود.

خسته و نا امید به خانه می آید نمی‌داند این بار پاسخ همسرش را چه بگوید. قرار بود بعد از یافتن خانه‌ای اجاره‌ای زندگی مشترکشان را آغاز کنند، اما چند ماهی است که کوچه و خیابان‌های بشروبه را زیر پا گذاشته، اما نتوانسته خانه‌ای برای اجاره پیدا کند.

این درد دل یکی از جوانان شهرستان بشرویه است که از کمبود زمین، گرانی مسکن و بالا بودن خانه استیجاری گلایه دارد. گویا این مشکل نه تنها گریبانگیر این جوان بشرویه‌ای است بلکه اکثر مردم این شهرستان نیز از کمبود زمین و گرانی مسکن گلایه دارند.

بیش از ۲۰ سال است که محدوده شهری بشرویه تغییری نکرده و این در حالی است که جمعیت شهری آن افزایش یافته است و تأمین مسکن را با مشکل مواجه ساخته است.


بیشتر بخوانید


یکی از شهروندان بشرویه ای معتقد است کمبود زمین در شهر بشرویه علاوه بر رشد نجومی قیمت مسکن سبب افزایش اجاره بهای خانه‌ها شده است و این امر بر نگرانی مردم برای تامین مسکن افزوده است.

شهروند دیگری گفت: چند وقتی است کارم پرس و جو در دفاتر مشاوران املاک است، اما انگار خانه‌ای برای اجاره در این شهر وجود ندارد و اگر شانس با تو یار باشد و خانه اجاره‌ای پیدا شود کرایه‌ها بسیار بالا است که بیشتر حقوق ما صرف تأمین اجاره خانه می‌شود و با این شرایط تورم و گرانی کالا‌ها، دغدغه تأمین سایر هزینه‌ها زندگی برایمان خواب و خوراک نگذاشته است.

زیباییان مدیر اداره راه و شهرسازی بشرویه نیز گفت: با وجود درخواست‌های مردمی و شورای شهر بشرویه مبنی بر تغییر نکردن محدوده شهری بشرویه پس از ۲۰ سال، در شهریور ماه امسال در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با افزایش محدوده شهری در بشرویه موافقت شد.

او افزود: این محدوده ۹۶ هکتار است که مقرر شد در گام نخست طرح اولیه تهیه شود و حق و حقوق قانونی در آن لحاظ شود و بعد از بررسی مجدد، طرح برای تعیین نهایی به دبیرخانه شورای برنامه ریزی و توسعه ارسال شود.

کمبود زمین نه تنها سبب رشد نجومی قیمت مسکن در بشرویه شده بلکه مردم و بیشتر جوانان را با مشکل مواجه کرده است که در صورت عدم نظارت و عدم ورود جدی و تعلل مسئولان نسبت به کمبود زمین ممکن است مشکلات و آسیب‌های جدی‌تری را پیش رو داشته باشیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
من یک شخص جوان و کارمندم ولی آرزوی خانه دار شدن هر روز ازم فاصله میگیره و باعث جدایی من و همسرم میشه و در اخر یا خودم خودمو میکشم یا ناراحتی اعصاب و روحیه سکته ام میده و ذره ذره میمیرم.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
بیچاره کردن مردم رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
حتما
Canada
حسین
۲۱:۳۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
اصفهان‌منطقه ۱۴زینبیه شمس به زمین کشاورزیا طرح بدین قیمت نجومی شدن دوبله
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
به نام خدا
متاسفانه دولتمردان ما تحت تاثیر خارج از کشور و وابسته کردن کشور به فروش نفت آن هم از راه به قول خودشان تعامل با دنیا به اقتصاد و معیشت مردم ضربه زدند.فقط تنها راه نجات کشور این است که از ظرفیت داخل استفاده کنید.از ما گفتن روز حسابی هم هست ول کنید این برجام لعنتی رو .چرا نگرانید؟ زمین، شهرداری، مسکن و اشتغال چه ربطی به آمریکا دارد.بازی شطرنج با کسی که هر لحظه زیر میز میزنه اشتباه است.بابا جان شما برنده شدید. تمام تمام شد رفت. فکری برای مسکن و زمین بردارید . خداخیرتان دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
قیمت زمین در شهر گراش در جنوب استان فارس سربه فلک کشیده.مسکن مهر 700 میلیون.زمین سیصد متری .یک میلیارد و سیصد میلیون تومان.درروستاهای اطراف متری یک میلیون تومان.هرکسی تونسته یک بنگاه معاملاتی زده..ایا یک جوان می تونه صاحب خونه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
کاشکي فقط کمبود زمين بود مصالح همه چيز گرون شده اصلا خريدني نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
شما جلوی اختلاص و رانت و فسا را بگیرید مجازات کنید قیمت میاد پایین.
ما که کارمندیم ماهی 3 تومن میگیریم ته تهش 6 تومن دوستان میگیرند و وقتی خونه متری 23 تومن تو تهران و کسی میخره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
مسئولین نمیخواهند مسکن ارزان بشه چون خودشان ضرر خواهند کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
گرانی مسکن بی داد می کنه واین باعث ناامیدی بسیاری از جوانان مملکت شده و خود باعث بسیاری از مشکلات دیگه خواهد شد . نمی دونم مسئولین راه کاری ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
زمین فراوان هست شهرداری تمام زمین ها ی خالی رو خارج از محدوده می‌زند واجازه ساخت نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
امریکا چرا زمین و تحریم کرده جامعه بین الملل چرا توجه نمیکنند زمین نباید تحریم بشیم خدا کنه تحریمها زودتر برداشته بشه و زمین وارد کشور بشه کارخانه های سیمانو مصالح ساختمانی هم بخاطزراینکه این کارخانه ها درسته تو ایران هستند اما خوب یه جورای باید به تحریم امریکا پیروی کنند و هم مصالح ندن هم باید تحریم ها رو دور بزنن ....اقایان دست بردارید خودتان میدانید احتکار کنندگان مسکن کیا هستند و خودتان بهتر میدانید دارو مواد غذایی تحریم نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۱۱:۲۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
باسلام باعث و بانی بوجود آمدن همه این گرانیها برای مردم گرانی زمین و مسئولین محترم هستند برای مثال الا دراستان زنجان عده زیادی از جمله خودمن به امید خانه دار شدن حدود بیست سال است تمامی پس انداز خودمان را داده ایم و از شرکت تعاونی معتبرادارات فیش زمین خریداری کرده ایم لازم به ذکر است که زمینهای این تعاونیها کلا دربین شهرکهای مسکونی قراردارند ولی مسئولین محترم به بهانه های واهی از داخل محدوده اعلام کردن زمینها خوداری کرده وباعث آوارگی امثال من پیرمرد در بنگاههاجهت یافتن خانه اجاره ای میشوند برای مثال هم اینک زمینهای پزشکان و پرستاران محترم ( فیشهای اطباء) کاملا در بین شهرکهای مسکونی قرار گرفته اند وتمامی انشعابات در داخل زمینها قراردارند ولی بیست سال است که من منتظر اجازه دولت برای ساخت سرپناه هستم من پبرمردپس کی باید برای خانواده ام سرپناه داشته باشم با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
رضا آقا
۱۱:۰۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
این همه زمین
اطراف شهر هابیایند زمین های بایرتغییر کاربری بدید جوان هابتونند زمین داربشوند
-
عباس گودرزی
۱۰:۴۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
سلام خبر نگاران جوان ، لطفا به این افراد بگویید اگر توزیع خدمات در شهر و روستا متعادل گردد . اعم از خدمات درمانی ، رفاهی ، توسعه کارخانجات برای اشتغال در شهر های محروم و.. دلالی و غصب به روش صهیونیست حذف گردد و عوارض ساخت و ساز منطقی گردد و در آمد شهرداری ها از جیب بی مسکن ها نباشد . دیگر مشکل مسکن نخواهیم داشت . در بروجرد شاید بیش از 3000 زمین بین مردم توزیع شده ولی در دست دلالان است وهیچگونه ساخت وسازی در آنها انجام نمی گیرد و فقط دست بدست می شوند . بی قانونی و جهل زمینه ساز است و الا اعلام شود کسی که از تعاونی مسکن و شهر سازی زمین می گیرد 6 ماه بیشتر وقت برای ساخت ندارد و الا بصورت سیستمی به فرد متقاضی زمین دیگر واگذار و حق هیچگونه طلب یا اعتراضی برای فرد نمی ماند . خیلی ساده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
تا وقتی بهش نگاه سرمایه ای باشه همین اشه و همین کاسه نه تولیدی نه ازدواجی نه امیدی به ساخت سرپناهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
قبلا با دوسه وام و یه پس انداز می شد خونه خرید الان با صد وام وکلی پس انداز نمی شه دیگه . خونه ای که در شهرستان شده ۱میلیارد و۲۰۰ با چند وام می شه خرید ؟ اونوقت با چه درآمدی می شه وام رو پرداخت کرد . اصلا راهی مونده ؟ متاسفم . هرکسی خواست خونشو بفروشه هر قیمتی که خودش دلش خواست قیمت گذاری می کنه . هیچ سازوکاری وجود نداره . تاسف شدید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
از خیلی از چیزها آدم شاخ درمیاره که یهویی قیمت مسکن از سال ۹۰تا الان تا حتی به ۴۰برابر افزایش پیدا کرد .این درحالی اتفاق افتاد که چند صد هزار مسکن مهر ساخته شد . سال ۹۰یه خونه ای در ماهشهر ۵۰میلیون بود الان شد ۱میلیارد و ۵۰۰میلیون تا ۲میلیارد . چی که هست زمین و خونه . متاسفم . نه جوان امید داره و نه میانسال و نه پیر
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۰۹:۴۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
با سلام به اقای سلامی بگید پیگیری مسکن ملی کنند در یزد 5 ماه پول بحساب بانک مسکن ریختیم دریغ از نمایش محل احداث پروژه