عضو پارلمان نروژ جنبش «جان سیاهپوستان مهم است» را به عنوان یکی از نامزد‌های پیشنهادی برای دریافت جایزه صلح نوبل معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، پیتر اید، عضو پارلمان نروژ، جنبش ”جان سیاهپوستان مهم است“ را به عنوان یکی از نامزد‌های پیشنهادی برای دریافت جایزه صلح نوبل معرفی کرد. او گفت این جنبش، آمریکا و بسیاری دیگر از کشور‌ها را وادار ساخته است تا به پدیده نژاد پرستی در جوامع خود توجه کنند.

این جنبش در سال ۲۰۱۳ میلادی به دنبال تبرئه «جورج زیمرمن» از پرونده قتل «تریوون مارتین»، نوجوان سیاهپوست غیرمسلح فعالیت خود را آغاز کرد.

این پرونده آغازگر فعالیت این جنبش بین‌المللی برای مبارزه با مرگ‌های جنجالی سیاهپوستان به ویژه به دست افسران پلیس آمریکا بوده است.

همچنین اعتراض‌ها به کشته شدن جورج فلوید از شهر مینیاپولیس در ۲۶ مه ۲۰۲۰ آغاز شد و به سایر نقاط آمریکا گسترش یافت. این اعتراضات در برخی مناطق به صورت صلح‌آمیز انجام شد و در برخی دیگر به شکل شورش، غارت و آسیب به اموال عمومی بود. این اعتراض ها تا ۳۰ مه به حداقل ۳۰ شهر دیگر آمریکا گسترش یافت. حداقل در ۱۲ شهر بزرگ این کشور تا ۳۰ مه قوانین منع رفت‌آمد به اجرا درآمد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار