سرپرست فرمانداری همدان در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان، از آغاز طرح کتابرسان ویژه کتابخانه مرکزی همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان که در  فرمانداری این شهرستان برگزار شد از طرح کتابرسان ویژه اعضای کتابخانه مرکزی به منظور ارائه خدمات غیر حضوری به اقشار مختلف آغاز و از پوستر آن رونمایی شد.

سرپرست فرمانداری همدان در این نشست  با تأکید بر اینکه برنامه‌های دهه فجر را در کتابخانه‌های عمومی با قوت باید به پیش برد گفت: در طرح کتابرسان نیز افراد می‌توانند از منزل یا محل کار خود کتاب مورد نظر را سفارش دهند و با پیک تحویل بگیرند.

محمدعلی محمدی اظهار کرد: ابتدا کتاب مورد نظر را در سایت سامان با مشخص کردن کتابخانه مرکزی جستجو و سپس از طریق پیامک، تلفن و یا پورتال اداره کل کتابخانه‌ها کتاب را سفارش و در منزل تحویل می‌گیرند.

او  با اشاره به اینکه امروز نقش آفرینی فرهنگ بیش از گذشته در عرصه‌های مختلف است تصریح کرد: امروز خلأ شورای فرهنگ عمومی در شهر همدان کاملا مشخص است اگر چه شورای فرهنگ عمومی در سطح استان برگزار و مسائل کلان را مورد بحث قرار می‌دهد.

سرپرست فرمانداری همدان با اشاره به اینکه انجمن کتابخانه‌های عمومی هم بخشی از شورای فرهنگ عمومی است تصریح کرد: در این قالب حرکت کنیم به راهکارهایی خواهیم رسید که نیازی به منابع دولتی نداشته باشیم.

محمدی در ادامه  با بیان اینکه فضای عمومی شهر جورقان به یک مجموعه فرهنگی مناسب نیاز دارد گفت: این شهر از جوانان با استعداد بسیار بالایی برخوردار است و باید با برنامه ریزی و ایجاد مجموعه های فرهنگی جوانان در راه صحیح هدایت شوند.

او درباره کتابخانه شهید مظاهری مریانج هم اظهار کرد: در ابتدا یک ناهماهنگی در ابتدای کاراین کتابخانه وجو داشت و پس از آن هم به دلیل ناکافی بودن تخصیص‌ اعتبارات، کار عقب افتاد.

سرپرست فرمانداری همدان افزود: برای این پروژه 2 میلیارد تومان اعتبار ملی در نظر گرفته شده و کمتر از دو ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

محمدی با اشاره به اینکه تیم رصد و نظارت طرح های عمرانی شهرستان در فرمانداری تشکیل شده است تصریح کرد: این تیم رصد در دو آیتم فیزیکی و اعتباری طرح‌ها را رصد می‌کند که بر اساس گزارش‌ها موانع احتمالی برطرف می‌شود.

او در ادامه این جلسه با گرامیداشت فرارسیدن دهه فجر گفت:انقلاب اسلامی رویدادی الهی بود که با وقوع آن فساد از منطقه خاورمیانه برچیده شد و نظام مقدس جمهوری اسلامی که ثمره خون شهدا است، برپا شد.

سرپرست فرمانداری همدان با بیان اینکه نباید فرموش کنیم که مردم از همه جان و مال خود گذشتند تا شرایط امروز برای همه ما فراهم شود افزود: پیش از انقلاب نمی‌توانستیم به یک قلدر حرفی بزنیم، اما امروز گردهم آمده و شفاف مسائل را بیان و به چالش می‌کشیم که همه این ها حاصل زحمات معمار کبیر انقلاب و ایثارگزی های شهدای گرانقدر است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.