شیائومی به دنبال جبران ممنوعیت سرمایه گذاری در ایالات متحده است

شرکت شیائومی از وزارت دفاع و خزانه داری آمریکا با هدف لغو ممنوعیت سرمایه گذاری در سهام این شرکت چینی، شکایت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت شیائومی از وزارت دفاع و خزانه داری آمریکا شکایت کرد چرا که این شرکت چینی در فهرست سیاهی از طرف آمریکا قرار دارد.

این شکایت پس از آن صادر شد که وزارت دفاع آمریکا در اوایل ماه ژانویه مشخص کرد که بزرگترین سازنده گوشی هوشمند چینی به ارتش آزادی‌بخش مردم وابسته است. شرکت شیائومی مستقر در پکن فهرست سیاه را "خلاف قانون اساسی" خواند و در تلاش برای برگرداندن رای دادگاه که در روز‌های پایانی دولت ترامپ صادر شد، است.

این شرکت در دادگاه منطقه‌ای کلمبیا آمریکا گفت: "شیائومی در صورت باقی ماندن در این فهرست، و داشتن محدودیت‌ها با آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری روبرو می‌شود. " همچنین در این دادخواست وزیر دفاع لوید آستین و وزیر خزانه داری جانت یلن به عنوان متهم معرفی شدند.

شیائومی به دنبال جبران ممنوعیت سرمایه گذاری در ایالات متحده

آمریکا مخالف پیشرفت شرکت‌های پیشرو

در دوران دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا، واشنگتن شماری از شرکت‌های فناوری چینی را با استناد به امنیت ملی هدف قرار داده بود. شرکت هواوی یکی از بزرگترین رقیبان شیائومی در بازار گوشی هوشمند و به دنبال محدودیت‌هایی که علیه این شرکت وضع شد، از دسترسی به قطعات کلیدی آمریکایی محروم شد. شرکت تراشه سازی SMIC و شرکت سازنده پهپاد SZ DJI Technology هم در میان شرکت‌هایی هستند که به فهرست سیاه اضافه شده اند.

شرکت‌های BlackRock، Vanguard Group Inc؛ و State Street Corp از برترین سرمایه گذاران نهادی آمریکایی در شیائومی هستند که طبق گزارش این پرونده، مجبور به واگذاری سهام شرکت در ماه نوامبر می‌شوند. سازنده تراشه‌های آمریکایی Qualcomm Inc نیز یکی از اولین سرمایه گذاران شیائومی بود که یک دهه پیش توسط میلیاردر لی جون تأسیس شد. سهام شیائومی پس از رسیدن به بالاترین حد در هفته اول سال ۲۰۲۱، در ژانویه ۱۲ درصد کاهش یافت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار