دغدغه روز؛

خودرو‌هایی که در پارکینگ نمایندگی‌ها خاک می‌خورند/گلایه مردم از تاخیر در تحویل خودروهایشان

برخی از شهروندان در خصوص مشکلات شرکت‌های خودرو، پیام‌های زیادی را برای باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردند.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، تاخیر در تحویل خودرو یکی از مهمترین دغدغه‌های شهروندان شده است. این موضوع باعث شد باشگاه خبرنگاران جوان پیگیر این مشکل شود.
یکی از شهروندان در خصوص تاخیر در تحویل خودرو مدارکی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

 
 
اما شهروندان دیگر نیز درخصوص تاخیر در تحویل خودرو، افزایش قیمت و موضوعات دیگر گلایه‌هایی دارند و پیام‌هایی رارسال کردند:
 
سلام و عرض ادب / اینجانب از مشتریان سایپا هستم که ۲۵ مرداد ماه ساینا اس ثبت نام کردم با موعد تحویل هفته چهارم دی ماه. اما اکنون این زمان گذشته و خودور را تحویل ندادند تماس گرفتم گفتند یا تیبا بردارید یا ساینا و هنوز ساینا اس تولید نشده و معلوم نیست کی تولید و تحویل بشه خیلی هم لاتی برخورد کردند و با اصرار زیاد قصد تحمیل یکی از دو خودرو داشتند. پرسیدم بابت تاخیرش باید از مبلغ تسویه کسر بشه، اما گفتند نه هیچی کسر نمی‌شود و سودی هم بابت پول ثبت نام محول نمیشه. هیچ شماره‌ای هم برای شکایت و انتقاد هم ندارند. خواستم شما فریادرس امثال ما باشید. اینا قصد دارند با فشار هم که شده مجددا مثل قبل که سه ماه یکبار افزایش قیمت داشتند، دوباره افزایش قیمت بدهند برای همین از تحویل خودرو که الان دلار کاهش یافته ممانعت می‌ورزند و دریغ می‌کنند. عمدا می‌خواهند منتظر بمونند که یا دلار گران شود یا با فشار‌های افزایش قیمتشون موافقت شود. خواهشمندم صدای ما باشید. با سپاس فراوان

خرید خودرو غیر قطعی از شرکت کرمان موتور
در اردیبهشت ماه ۹۹ برای خرید خودرو جک جی ۴ مبلغ صد میلیون پرداخت کردیم تحویل شهریور ماه قیمت به روز ۱۵۶ تومان بود شرکت خودرو تحویل نداد تا دی ماه دعوت نامه ارسال کرده به قیمت ۳۳۵ هیچ کس هم پاسخگو نیست می‌گویندسود تاخیر میدهیم مگر چقدر می‌شود؟ لطفا پیگیری نمایید ما که راضی نیستیم.


ما در سال ۱۳۹۷ توی ایران خودرو یک دستگاه هایما S۷ توربو اتوماتیک ثبت نام کردیم ایران خودرو یک سال تاخیر کرد دیدیم داره شروع می‌کنه به تحویل دادن گفتیم عیب نداره بالاخره به ما هم می‌رسد، اما الان شرکت ایران خودرو خودروهایمان را به خریداران سوزوکی داده وحالا به ما که رسیده می‌گویند تحریم هستیم و به جای آن دو خودروی دنا پلاس ببرید. به خدا این عدالت نیست. لطفا پیگیری کنید.


عزیزان مگر شما یه کاری کنید و به داد ما برسید، الان ۵ ماهه خودروی تیبا ۲ پلاس رو با قیمت ۹۰ میلیون تومان از شرکت سایپا تکمیل وجه کردم، ولی می‌گن یا بیا ماشینتو عوض کن یا باید حالاحالا‌ها صبرکنی و معلوم نیست کی تحویل می‌دیم و قطعه گیرمیاد. دیروز گفتن که خط تولید شاهین راه اندازی کردیم، مگه می‌شه شاهین با این همه آپشن و قیمت سه برابری تیبا ۲ پلاس، براش قطعه باشه، ولی برای تیبا ۲ پلاس قطعه نباشه؟.. ما از هر نهاد حمایتی پیگیری کردیم، کسی برای ما پیگیر نشد، حالا دم آخر بعد از خدا امیدمون رسیده به شما، با وام و بدبختی این پول رو جور کردم دادم ماشینمو تکمیل وجه کردم. الان پولم افتاده دست اینا... ممنونم از شما عزیزان... بنده سیدیحیی موسوی هستم از استان بوشهر


تاخیر در تحویل کوییک
سلام خسته نباشید. بنده سال گذشته یک ماشین کوییک آر ثبت نام کردم با اینکه ۳ ماه از موعد تحویل خودرو گذشته و مبلغ آن کاملا به حساب سایپا واریز شده خودرو را تحویل نمی‌دهند هیچ کسی هم جوابگو نیست چرا کسی نیست به مشکلات مردم رسیدگی کند خواهشا پیگیری کنید. سایپا چه دلیل برای دیرکرد‌های چند ماهه دارد؟


تاخیر در تحویل خودرو
سلام الان نزدیک ۵ ماه هست بابت خرید کوئیک آر تکمیل وجه کردم، ولی متاسفانه با اینکه سایپا اعلام کرده بود یکماه بعد از تکمیل وجه خودرو رو تحویل میده هنوز تحویل نداده و جالب اینجاست که هیچکس پاسخگو نیست و اصلا جواب نمی دهند و اگر حرفی هم بزنی با منت می گویند سود تاخیر می‌دهیم. واقعا موندم کجا باید درد و مشکل رو گفت.


تعلل ایران خودرو در تحویل خودرو‌های آماده تحویل
احتراما به استحضار می‌رساند سایت ایران خودرو خراسان علی رغم آماده بودن خودرو‌های مردم و با وجود تاخیر دو ماه و بیشتر در موعد تحویل همچنان به بهانه نبود ماشین حمل خودداری از بارگیری و ارسال به نمایندگی‌های مقصد خودداری میکند لذا خواهشمند است در این زمینه گزارش و پیگیری خبری صورت گیرد و وضعیت اینجانب و عده کثیری از هموطنان که شرایط مشابه دارند مرتفع گردد.


با سلام بنده در سال ۹۷ یک دستگاه خودرو هایما s۷ توربو ثبت نام کردم و زمان تحویل دی ۹۸ بوده، ولی همچنان دعوت نامه‌ی به بنده ندادند و هم اکنون با تاخیر ۱۱ماه روبرو هستیم و هیچ خبر خوشی از تحویل‌ای خودرو به مشتریان وجود ندارد. واز آنجا که ایران خودرو با یک طرح تبدیل به مشتریان جواب میدهد که این طرح نمونه مناسب برای کلاه برداری از مشتریان است. ومن از طرف تعدادی از ثبت نام کنندگان این خودرو از باشگاه خبر نگاران جوان درخواست داریم که این مشکل را پیگیری کند. به امید پیگیر شما


با عرض سلام خدمت شما ما از همه جا ناامید متوسل شدیم به شما شرکت ایران خودرو تو ماه اردیبهشت پیش فروش پژو ۲۰۷ برای تحویل آبان ماه داشت ماه‌های گذشته دعوت نامه‌ها هر ماه روز یک و دوم ماه صادر می‌شد تحویلی‌های آبان ماه هنوز که آبان ماه تموم شده براشون دعوتنامه صادر نشده و این تاخیر باعث این شده که ایران خودرو قیمت جدید اعلام کرده و حدود ۳۰ میلیون تومان به قیمت قبلی اضافه شده در صورتی که فیش‌های پرسنلی خودشون رو همون اوایل ما و با قیمت قبلی صادر کردند و با وجود افزایش قیمت هنوز هم دعوت نامه صادر نشده و ما بلاتکلیف هستیم از شما خواهشمندم در صورت امکان پیگیری کنید و صدای ما را به مسئولین برسانید.


با عرض سلام بنده حدود ۸ماه پیش در قرعه کشی شرکت سایپا اسممون دراومد و مبلغ ۵۷میلیون واریز کردم و بعد ۴ماه تکمیل وجه کردم و مبلغ ۱۵۷میلیون واریز کردم و پول نیسان وانت اپشنال با لاستیک رادیال را واریز کردیم و قرار شد ۳ماه بعد تکمیل وجه ماشین را تحویل بدن که متاسفانه الان زنگ زدن از شرکت سایپا که ما ماشین مدل ۹۹نداریم و باید بیاید امضا کنید و مدل ۹۸تحویل بگیرید بدون هیچ مبلغ مابه التفاوتی و خنده دارتر از این اینه که ۲ماه دیگه سال تموم میشه و ما باید ماشین ۲مدل پایین‌تر بگیریم هیچ ارگان و هیچ کسی هم پاسخگو نیست و هیچ نهاد نظارتی پیگیری نمیکند حالا شما هم شرف داشته باشید رسانه‌ای کنید این جریان در ضمن میگن مابه التفاوتی که ۴درصد مبلغ واریزی می‌شود را یک سال دیگر پرداخت می‌کنند خواهش می‌کنم پیگیری کنید.

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی رمضانی
۰۳:۱۱ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
مگه نظر ما اثری دارد ، این در حالی است که خودرو پارس بنده در دی ماه باید تحویل می دادند اما هنوز که هنوز است پیام مبنی بر دریافت خودرو به صورت حضوری برای بنده میاد در حالی که ما ۱۰۰۰ کیلومتر با استات خراسان مسافت داریم آیا این انصاف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
دیر تحویل میدن تا بازار داغی کنن نظارت هم تو خودرو خبری نیست هر چی خودروساز میگه مسئولین قبول میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
دیر تحویل میدن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۰۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
این خودروها را خود شرکتهای سایپا و ایران خودرو در انبارها و نمایندگیها نگه می دارند تا وضع بازار را به هم بزنند و باعث گرانی خودرو بشوند بعد بگویند ما قیمت را با توجه به حاشیه بازار تعیین می کنیم. من خودم شاهد بودم در یکی از نمایندگیهای سایپا در جاده قدیم کرج دیگر جا نبود از بسکه خودرو تیبا و کوئیک انبار کرده بودند.
همه این گرانیها زیر سر این شرکتهای بزرگ از جمله ایران خودرو و سایپا هست چون انحصاری هستند. این مشکل هم خود خواسته است و مشکل بیرونی نیست.از بالا تا پایین وظیفه دارند با فشار به مردم ستون فقرات ملت را خرد کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
برید بازار ازاد بخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
رییسی کجایی. ..قالیباف کجایی. .. روحانی کجایی .......وبقیه کجاید چرا لگن داخلی با گران باشه کسی نیست نظارت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
خوش به حال اونای یکه همچنین دغدغه ای دارن، و این قدر پول داشتن که بتونن ماشین بخرن
Iran (Islamic Republic of)
فری
۱۵:۲۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
دپو کردن کار همشونه وقتی یه دولت مردمو سرکیسه میکنه اینا هم نوچه هاشونن از این مملکت چه انتظاری میشه داشت کلان اقتصاد رها شده دست داعشیهای اقتصادی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
سایپا خودرو ساز نیست دلاله
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۴۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
دپو میکنند هر وقت گرونتر میشه میریزن بیرون
به بهانه قطعه لوازم یدکیشون نیست بازار نمیاد در تمام زمینهها دارن پول مردم رو میخورن در بورس بانکهای خصوصی مثل کاسپین ودر خودرو بازار مرغ تخم مرغ الان هم روغن به دلالها میدن نه به جای اصلیش پور سانت براشون داره
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۳۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
سلام علیکم
کجای این مملکت درسته؟
خودروسازی
سیاست
اقتصاد
فرهنگ
همشون به ورطه نابودی کشیده شده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
لعنت بر مافیای خودرو در ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
مگر فقط احمدی نژاد حریف این مافیا شود وگرنه دولت و شواری رقابت با خودروسازی یکی هستند، مجلس را هم با دنا پلاس خریداری کردند
قوه قضائیه هم فراموش کرده وظیفه ای دارد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
دولت احمدی نژاد در ۸سال فعالیت خود با ۶۰۰هزار میلیارد تومان کلی کارهای عمرانی انجام داد که در دنیا بی سابقه بود ولی آقای روحانی در این ۸سال خود با هزارو هشتصد هزار میلیارد تومان هیچ کاری انجام نداده پس این همه بودجه که سه برابر دولت احمدی نژاد داشته را کجا صرف کرده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
احمدی نژادواقعا دلسوز ملت بود .همین اصلاح طلبها چقدر چوب لای چرخ میگذاشتند ولی ایشان با تمتم توان خدمات زیادی انجام دادند
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۱۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
دولت با احتکار عمدی خودرو دنبال جلب نارضایتی مردم و بدنبال آن ایجاد فتنه و براندازی است مردم آگاه باشید که کمبود کالا در کشور هیچ ربطی به تحریم نداره و دولت با آزاد نکردن کالاها به دنبال اهداف سیاسی خودش است احتمالا دم انتخابات کمی از کالاهای احتکار شده را آزاد کند تا رای مردم را بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
رییسسی کجایی
Iran (Islamic Republic of)
داوودفتحی مآب
۱۳:۵۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
بنده هم نه آذر تکمیل وجه ساینا انجام دادم..الان دو ماهه گذشته..هیچ خبری نیس..خیلی هم با زن و بچه م داریم ضد این کشور بی در و پیکر میشیم...چون هیچ منبع پیگیری ،بلایی سر خودروسازان ما نمیاره
Iran (Islamic Republic of)
Arman
۱۳:۴۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
امروز از سایپا به ما پیام دادن برای اینکه خودروتون رو تحویل بدیم بیاد تعهد بدید که رادیو پخش رو ماشین نیست حق هیچ شکایتی نداشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۳:۴۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
فساد دولتی‌ها محرض شده است. آقای رییسی ورود کنید. خودرو، بورس، دلار و..... لانه مفسدین دولتی شده است.
Iran (Islamic Republic of)
سراج
۱۳:۴۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
من بهمن ماه ۹۸ خودروی کوییک ثبت نام کردم . قراربود آذر امسال تحویل دهند. الان نزدیک به دو ماه از تکمیل وجه میگذره و از ماشین خبری نیست.
قیمت کوییک هم که یک شبه به ۱۴۰۰۰۰۰۰۰ میلیون رسید.
با قرض و وام پول رو جور کردم. چون واقعا برای رفتن سر کار به ماشین نیاز داشتم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
متاسفم در ایران دیگه هیچی سرو سامان نداره مردم از همه چی ناراضی اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
دولت بی تدبیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
دولت بی تدبیر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
این درس عبرتی باشه برای شما تا طمع نکنید و تا ایران خودرو و سایپا یه طرحی میزارن هول نزنین و برین ثبت نام کنید و بدونین که این دوتا شرکت فقط به فکر تیغ زدن مردم بیچاره هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
مرگ بر دلال ها و واسطه ها
Iran (Islamic Republic of)
علی*
۱۲:۴۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
همیشه نقد معامله کنید .. پولتون رو میدید بابت چیزی که ندارید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
سلام و عرض ادب ما هم ۲۰۶ ای دی ایران خودرو پول واریز کردیم با موعد تحویل آخر مرداد اما هنوز خبری نیست و بعد هم میگن ما اصلا این ماشین رو نداریم جالب این جاست که میگن بیاین و مدل دیگه که اونم قیمتش خیلی کمتر از این مبلغ هست ببرید ...خواهش میکنم شما به فریاد ما برسید
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۱۲:۳۵ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
مرگ بر دلال و مسئولین رشوه بگیر
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۲:۱۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
واقعا شرم اوره سه ماه از موعد تحویل گذشته همچنان خبری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
سایپا = نامطمئن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
قیمت رانا پلاس کارخونه رو کاملا بی اساس افزایش دادند و با یه مقایسه ساده با قیمت سایر محصولات میشه به این افزایش قیمت پی برد
لطفا پیگیری کنید که این قیمت زیاد رانا پلاس دلیلش چیه
آخرین اخبار