رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: با توجه به بارش برف و یخ بستن اغلب زیستگاه‌های آبی و تالاب ها، لازم است شهروندان به یاری حیات وحش و پرندگان مهاجر بشتابند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار کرد: با توجه به بارش برف و یخ بستن سطح آب تالاب‌های مهاباد، احتمال بروز مشکلات بسیاری برای حیات وحش به ویژه پرندگان وجود دارد.

او گرسنه ماندن، یخ بستن پای پرندگان و تلف شدن آن‌ها در تالاب‌ها و آبگیر‌ها را جزو تهدید‌های زیست محیطی در شرایط آب و هوایی کنونی دانست و افزود: ضروری است شهروندان در این روز‌های سخت و زمستانی به یاری حیات وحش شتافته و با پخش دانه و مواد غذایی از تلف شدن آن‌ها جلوگیری کنند.


بیشتر بخوانید

سخنور تصریح کرد: دانه پاشی و توزیع مواد غذایی برای پرندگان و سایر حیوانات وحشی در روز‌های برفی و سرد فصل زمستان می‌تواند تاثیر بسیار مهمی در حفظ و بقای حیات وحش و جلوگیری از تلفات در جمعیت پرندگان بومی و مهاجر داشته باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از مردم درخواست کرد هر گونه بروز مشکلی برای این جانداران را اطلاع رسانی کرده و اداره محیط زیست شهرستان را در این امر همراهی کنند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.