معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از سازه ای تنظیمی بروی خروجی آب در تالاب بین‌المللی شادگان به منظور نگهداشت بیشتر آب در تالاب بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:با انتقال آب از سوی کارون در حال حاضر وضعیت تالاب شادگان در بخش آب شیرین مطلوب ارزیابی می شود.

او افزود:کالورت هایی در حال ساخت است که با اتمامشان شاهد آبگیری تالاب در تمام طول سال خواهیم بود و این موضوع از خیزش گرد و غبار و بهبود شرایط زیست پرندگان جلوگیری خواهد کرد.

کلانتری تصریح کرد: در بخش داخلی، ۲۰ میلیون دلار برای مهار گرد و غبار در بودجه کل کشور دیده شده و تا حد زیادی در کنترل کانون های داخلی ریزگردها در خوزستان موفق بوده ایم اما در حوزه ی خارجی یعنی کشورهای عراق،عربستان و سوریه فعلا نتوانسته ای کاری از پیش ببریم.

اشرافی مدیرکل محیط زیست خوزستان نیز گفت:در ستاد بحران تصمیم گیری شد که پسماندهای شهری در آبادان از جوار تالاب به محلی در خرمشهر منتقل شوند که با مخالفت مسئولان شهرستان خرمشهر روبرو شد .

او افزود:در تلاشیم تا با انجام این کار هم تالاب شادگان را نجات دهیم و هم با اقتصادی کردن دفع پسماندها در زمینه تولید انرژی فعالیت کنیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.