جهانگیری گفت: دولت برای جبران خسارت های ناشی از آبگرفتگی های اخیر در خوزستان۷۸۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض تصویب کرد.

تخصیص اعتبار ۷۸۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت های آبگرفتگی ها و مشکلات فاضلاب خوزستانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در بدو ورود  به آبادان گفت: در دوران تحریم فعالیت های پالایشگاه آبادان به هیچ عنوان متوقف نشد و یکی از ویژه ترین مراکز تامین و صادرات نفت و محصولات جانبی آن است.

او افزود: پالایشگاه آبادان به زودی به یکی از مجهزترین واحدهای حوزه نفت و انرژی تبدیل خواهد شد.

لایروبی اروند رود و تکمیل راه آهن شلمچه

جهانگیری یادآور شد : لایروبی اروند رود و تکمیل راه آهن شلمچه به بصره دو طرح مهم و اساسی است که در دستور جدی کار دولت قرار دارد و  این طرح‌ها سبب رونق بیشتر تجارت در آبادان و خرمشهر می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور با ابراز تاسف از تاخیر در تکمیل این طرح‌ها، علت اصلی تاخیر در اجرای آن را مشارکت ضعیف دولت عراق دانست.

جهانگیری گفت:در گفت و گوی اخیر رئیس جمهور با نخست وزیر عراق بر مشارکت بیشتر دو طرف برای تکمیل این دو طرح مهم و اساسی تاکید شد.

او با بیان اینکه اتصال راه آهن شلمچه به بصره بعنوان بزرگترین خط ریلی خاورمیانه در دستور کار قرار دارد، گفت: احداث طرح دوم اتصال راه آهن شلمچه به بصره به عنوان بزرگترین خط ریلی خاورمیانه باعث می شود امکان تبادل کالا از شرق به غرب و از چین تا دریای مدیترانه فراهم شود.

معاون اول رئیس جمهوری در ادامه  افزود: آبگرفتگی های اخیر در ماهشهر و بندر امام خساراتی به مردم وارد کرد که دولت در نشست چهارشنبه هفته قبل  برای چهار هزار واحد خسارت دیده در این منطقه ۷۸۰ میلیارد تومان کمک بلا عوض تصویب کرد.

او اضافه کرد: همچنین در نشست هفته قبل هیات دولت ۵۲۰ میلیارد تومان تسهیلات  با سود پایین برای واحدهای آسیب دیده از آبگرفتگی های امسال ماهشهر و بندر امام تصویب  و امروز ابلاغ شد.

جهانگیری گفت: مصوب شد ۳۰۰میلیارد تومان به وزارت نیرو، شهردارهای اهواز و چمران اختصاص یابد تا مشکلات فاضلاب این مناطق که در اثر آبگرفتگی های اخیر حادث شده نیز برطرف شود.

 اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری شنبه به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، بررسی مسائل و مشکلات اقتصادی استان و همچنین پیگیری طرح‌های در دست اجرا در استان خوزستان وارد فرودگاه بین المللی آیت‌الله جمی آبادان شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.