مسئول دبیر خانه نمایشگاه مدرسه انقلاب درباره نحوه برگزاری این نمایشگاه با وجود کرونا در سال جاری توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی صفدری مسئول دبیر خانه مدرسه انقلاب در نشست خبری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: امسال نهمین دوره دانش آموزی مدرسه انقلاب برگزار می‌شود که به دلیل شیوع کرونا متفاوت‌تر از دوره‌های قبل خواهد بود.

صفدری اظهار کرد: دانش آموزان عضو انجمن اسلامی در دوره متوسطه دوم نمایشگاه‌هایی برگزار می‌کنند و آرمان‌ها و مبانی انقلاب اسلامی را به صورت شفاهی، مکتوب و تصویری به دانش آموزان، والدین و مسئولان استان ارائه می‌دهند. در حقیقت به زبان دانش آموزی انقلاب اسلامی را روایت می‌کنند.

او ادامه داد: در سال‌های قبل با خلاقیت و هنر دانش آموزان نمایشگاه به صورت حضوری برگزار می‌شد و سایرین هم با آرمان‌های انقلاب آشنا می‌شدند، اما امسال مدرسه انقلاب در چهار غالب دانش آموزی در فضای مجازی برگزار خواهد شد. البته در شهر‌هایی که امکان داشته باشد به صورت محدود مدرسه انقلاب حضوری برگزار می‌شود.

مسئول دبیر خانه مدرسه انقلاب اظهار کرد: چهار غالب در نظر گرفته شده برای این دوره از مدرسه انقلاب عبارت است از: غالب صوتی که رادیو مدرسه انقلاب است و به تولید محصولات صوتی می‌پردازد. غالب دوم صوتی و تصویری است که به عنوان تماشاخانه انقلاب شناخته می‌شود. غالب سوم اقدامات مکتوب مثل انتشار نشریه انقلاب و غالب چهارم کارافزار است.

صفدری افزود: غالب دیگر تولید محصول توسط دانش آموزان است. این محصول می‌تواند صوتی، صوتی و تصویری، موشن گرافی، ویدئو، فیلم کوتاه، روایت و گفت‌وگوی مردمی باشد.

مسئول دبیر خانه مدرسه انقلاب ادامه داد: مبنای نمایشگاه مدرسه انقلاب در دو سال اخیر بر اساس گام دوم انقلاب بوده است.

صفدری گفت: در مرحله اول اولویت ما قرار گیری محصولات تولید شده توسط دانش آموزان در شاد است تا در سایر دانش آموزان به آن‌ها دسترسی داشته باشند. نمایشگاه مدرسه انقلاب با سبک رقابتی برای ایجاد انگیزه و به صورت استانی برگزار می‌شود و دانش آموزانی که آثار بهتری داشته باشند در تابستان سال آینده به عنوان راویان تمدن برای شرکت در یک دوره دعوت می‌شوند و آموزش می‌بینند که در دوران دانشجویی و ادامه زندگی برای انقلاب اثر گذار‌تر باشند.

به گفته مسئول دبیرخانه مدرسه انقلاب، مبنای برگزاری نمایشگاه بیانیه گام دوم انقلاب است و بخش‌های مختلف این نمایشگاه شامل دشمن را بشناسیم، قوی باشیم، تحریف را شکست دهیم تحریم می‌شکند، نقش من در گام دوم، از عناوین روایت اول شخص نهمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب است.

او افزود: عناوین روایت دوم شخص این نمایشگاه‌ها نیز نقش نوجوانان در خونخواهی حاج قاسم، علم و علمت زمین نماند و توقف ممنوع، است. روایت سوم شخص نیز تحت عنوان آرزو‌های دست یافتی، از اول آخریم و شاد خواهد بود.

۳۰ بهمن آخرین مهلت ارسال آثار به نمایشگاه مدرسه انقلاب

مسئول دبیر خانه مدرسه انقلاب ادامه داد: مهارت آموزی، تولید محتوا و انتشار حداکثری سه رویکرد اصلی مدرسه انقلاب است. اگر دانش آموزان در فضای مجازی بدون کنترل قرار بگیرند قطعا دچار آسیب می‌شوند. حضور دانش آموزان ما در فضای مجازی به دلیل فراگیری آرمان‌های انقلاب است. دانش آموزان با مهارت وارد فضای مجازی می‌شوند تا در این فضا غرق نشوند و مسیرشان عوض نشود. ۳۰ بهمن ماه آخرین مهلت بارگزاری تولیدات دانش آموزان در نمایشگاه مدرسه انقلاب است.

برگزاری افتتاحیه مدرسه انقلاب با حضور وزیر آموزش و پرورش و نماینده رهبری

اعظم اصفهانی مدیر فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی در ادامه این نشست گفت: برای افزایش کیفیت مدرسه انقلاب دو برنامه تلویزیونی امسال در نظر گرفته شده است. برنامه اول مستند مدرسه انقلاب است که «کاردو‌های انقلاب» نام دارد و هر شب از شبکه امید پخش خواهد شد. برنامه دیگر مدرسه انقلاب است که از ۱۵ بهمن آغاز می‌شود.

او افزود: سه کانال در شاد به نام‌های گام دومی ها، پرسمان (به سوالات دانش آموزی پاسخ داده می‌شود) و مدرسه انقلاب برگزار می‌شود که آثار دانش آموزان روزانه در این کانال‌ها قرار گرفته و داوری خواهد شد.

مدیر فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی افزود: رسالت و ماموریت مدرسه انقلاب ترویج گفتمان ایران قوی ناظر بر بیانیه گام دوم است. افتتاحیه مدرسه انقلاب سه شنبه ۱۳ بهمن با حضور وزیر آموزش و پرورش و نماینده رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار