کارگردان نمایش «راشومون» از حمایت مالی کم از آثار بخش رقابتی سی و نهمین دوره جشنواره فجر انتقاد کرد.

رسول اونق کارگردان نمایش «راشومون»، در گفت و گو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضوع این نمایش گفت: «راشومون» روایت یک جنایت از زبان چند نفر است که به عنوان مظنون دستگیر شده اند. با توجه به اینکه فضای نمایش ژاپنی و در اصطلاح شرقی است، شیوه اجرای این نمایش به صورت شرقی و تلفیقی از تئاتر کابوکی است.

وی درباره متن این اثر بیان کرد: متن این نمایش بسیار قدرتمند نوشته شده و نباید بین این نمایش با نسخه فیلم آن که از فیلم‌های کروساواست، تشابهی وجود داشته باشد. بنابراین خلاقیت‌ها و ایده‌های نویسندگی خاصی توسط نویسنده اثر (فرشید مصدق) ایجاد شده است.

این هنرمند تئاتر درباره تمرین تئاتر در شرایط کرونا بیان کرد: تنها قشری که یک سال آسیب صد در صدی از کرونا دید و اعتراضی نکرد هنرمندان تئاتر هستند. تمرین ها با توجه به شرایط محدودیت‌ها و تقطیع‌های درازمدت مشقت‌های ما را بیشتر کرد اما بسیار خوشحالیم که خود را در این شرایط هم آزمودیم.

با وجود حذف بودجه بین الملل حمایت مالی از بخش رقابتی تئاتر فجر ۳۹ کم است

وی درباره شرایط تمرین در گرگان گفت: ما در شهرستانی کار تئاتر انجام می‌دهیم که استاندار و فرماندار آن، درکی از هنر و جایگاهش در سبد کالای فرهنگی خانوار‌ها ندارند. ما تئاتر را فراتر از زندگی شخصی می‌دانیم؛ زیرا تئاتر زندگی می‌بخشد و شیوه زندگی کردن یاد می‌دهد. تئاتر نسل جدید می‌سازد و در کل نجات دهنده است.

با وجود حذف بودجه بین الملل حمایت مالی از بخش رقابتی تئاتر فجر ۳۹ کم است
کارگردان نمایش «راشومون» درباره سطح کیفی جشنواره ۳۹ تئاتر فجر بیان کرد: با توجه به اینکه در دوره ۳۷ تئاتر فجر هم حضور داشتم، احساس می‌کنم کیفیت برگزاری جشنواره امسال به شدت پایین آمده است. انتظار می‌رود با توجه به اینکه بخش استانی فجر و بین الملل حذف شده اند، هزینه‌های مالی صرفه جویی شده و حمایت‌ از گروه‌های رقابتی بیشتر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار