رئیس گروه پیش بینی و پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از ورود سامانه بارشی از عصر امروز به استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نخعی رئیس گروه پیش بینی و پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های هواشناسی از عصر امروز با نفوذ توده هوای ناپایدار به جو استان، بارش باران و وقوع روان آب در برخی نقاط استان قابل پیش بینی است.

او افزود: این ناپایداری‌ها تا فردا وزش باد شدید و گرد و خاک را در منطقه به دنبال دارد و بارندگی‌ها در نیمه شمالی استان بیشتر خواهد بود.

نخعی بیان کرد: بارش تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست و در برخی نقاط به صورت موقت وقوع روان آب پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی و پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی تصریح کرد: به لحاظ دمایی امروز و امشب تغییر محسوسی نخواهیم داشت، اما از فردا (یکشنبه) روند کاهشی دما را انتظار داریم که تا پایان هفته سرما و یخبندان شبانه ادامه داشته باشد.

او افزود: کمینه و بیشینه دمای مرکز استان در ۲۴ ساعت گذشته به ۶ و ۲۰ درجه سانتیگراد رسید و در این مدت سربیشه با دمای منفی ۲ و دهسلم نهبندان با ۲۶ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند.


بیشتر بخوانید


اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اواخر هفته گذشته نیز درباره وزش باد شدید و بارش در استان هشدار سطح زرد (آگاهی) صادر کرد.

براساس این اخطاریه جوی احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، شکسته شدن درختان، جدا شدن و خسارت به پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی و سقوط اجسام در کارگاه‌های ساختمانی وجود دارد.

پرهیز از سفر‌های غیرضروری، اطمینان از استحکام سازه و پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقف و تابلو‌های تبلیغاتی نیز از توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار