رئیس جمعیت هلال احمر شوشتر از برگزاری کلاس‌های آموزش امداد و نجات و کمک‌های اولیه برای عشایر این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمدعلی آهنگر شوشتری رئیس جمعیت هلال احمر شوشتر گفت: مربیان امدادی جمعیت هلال احمر با حضور در محل زندگی عشایر این شهرستان، آموزش‌های امدادی و کمک‌های اولیه را به آن‌ها آموزش دادند.

او با بیان اینکه زندگی عشایر در خارج از محور‌های مواصلاتی سبب شده امدادرسانی در حوادث طبیعی همچون سیل و خشکسالی با مشکل مواجه شود، افزود: با توجه به اینکه حوادث طبیعی زندگی عشایر را تهدید می‌کند، ضرورت آموزش امداد و کمک‌های اولیه به این افراد اهمیت فراوانی دارد.

آهنگر شوشتری با اشاره به اینکه عشایر در مسیر کوچ و در محل زندگی خود در طبیعت، با حوادثی، چون مارگزیدگی، زنبور گزیدگی و بسیاری از آسیب‌های مشابه روبرو می‌شوند که با آموزش‌های امدادی می‌توان نحوه صحیح برخورد با این مسائل را فرا بگیرند، اظهار داشت: مربیان امدادی این جمعیت با حضور در محل زندگی عشایر این شهرستان، آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه از قبیل؛ نحوه حمل فرد مصدوم، اقدامات قبل حین و بعد از بلایای طبیعی، پانسمان، اقدامات بهداشتی در شرایط کرونا ویروس را ارائه دادند.

در شوشتر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری با ۱۰۰ هزار راس دام وجود دارد که حدود ۸۰۰ خانوار آن‌ها کوچ رو و بقیه در شهرک‌های مختلف شوشتر ساکن هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.