نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای ۱۲ طرح بزرگ عمرانی، تولیدی و سازندگی با مشارکت و سرمایه‌گذاری وزارت دفاع و نیرو‌های مسلح در مناطق مختلف این استان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در جمع دهیاران و شورا‌های اسلامی بخش مرکزی همدان گفت: تحقق این اقدام نقش بسیار مهم و قابل توجهی در تسریع روند رشد و توسعه همه جانبه و پایدار استان به منظور خدمت رسانی بهینه و مطلوب به مردم این منطقه دارد.

او از اجرای ۴ طرح بزرگ شهری با مشارکت قرارگاه خاتم در همدان خبر داد و اضافه کرد:توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و کشاورزی، تامین قیر رایگان، اشتغال و بودجه ویژه مناطق کم برخوردار در حاشیه شهر‌ها و روستا‌ها در بودجه ۱۴۰۰ به طور ویژه‌ای مورد توجه و تغییر قرار گرفته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در وزارت نیرو، اظهار داشت: اجرای این طرح موجب تسهیل روند خدمت رسانی به مشترکان روستایی با توجه به تجمیع اعتبارات و برنامه ریزی منسجم در زمینه اراده خدمت به مناطق روستایی همگام با شهر‌ها داشته است.

حاجی بابایی با اشاره به اجرای طرح های ایجاد شبکه‌های جمع آوری فاضلاب، در شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: نیروگاه برق شهید مفتح، پتروشیمی هگمتانه و در آینده پتروشیمی ابن سینا نیز از پساب تصفیه شده استفاده می‌کنند.

او با بیان اینکه ساماندهی فاضلاب روستا‌های بالا دستی سد اکباتان و مسیر گردشگری امامزاده محسن از اولویت خاصی برخوردار بود، گفت: با اجرای شبکه در این مناطق و ساخت مجتمع‌های آبرسانی بسیاری از مشکلات روستا‌های ما برای همیشه حل خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره محدودیت بودجه‌های استانی برای انجام طرح‌های مورد نیاز تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم مشکل برق سیمین و انجلاس هم حل شد و مسیر‌های گردشگری روستایی ما از جمله ابرو، امامزاده محسن و سد اکباتان باید مثل خیابان از روشنایی دایم برخوردار باشد.

حاجی بابایی ادامه داد: بودجه سال آینده کشور به دلایل مختلف دارای ویژگی‌های خاصی است و با تمام بودجه بندی سال‌های گذشته تفاوت دارد.

او افزود: خاص بودن بودجه ۱۴۰۰ ناشی از تحریم‌های اقتصادی و موقعیت ویژه‌ای است که کشور در آن قرار دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تلاش دولت و مجلس بر این معطوف است تا بودجه سال ۱۴۰۰  علاوه بر کاهش تورم موجب رشد و ارتقای شاخص‌های اقتصادی از جمله ضریب جینی، اشتغال، سرمایه گذاری و بهره وری شده و پاسخگوی نیاز کشور هم باشد.

حاجی بابایی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست موارد و موانع موجود بر سر راه طرح های ملی و استانی را به موقع اطلاع رسانی کنند تا مجمع نمایندگان بتوانند ضمن پیگیری تغییرات لازم را در ردیف‌های بودجه لحاظ کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.