بازار در اولین روز کاری هفته با افزایش تقاضا آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز شنبه (۱۱ بهمن ماه) بازار سرمایه با افزایش تقاضا و مثبت در بیشتر نمادها آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵دقیقه ابتدایی پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۱ بهمن ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۱ بهمن ماه

در گروه خودرویی‌ها خودرو با رشد ۳ درصد دنبال می‌شود و خساپا با رشد بیش از ۴ درصد همراه است. سایر نماد‌ها نیز مثبت دنبال می‌شوند.

موج مثبت در اولین روز هفته تمام نمادهای بزرگ و شاخص ساز را در محدوده مثبت کامل قرارداد.

رشد ۱۳هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۱هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های شستا، فولاد و شپنا بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های افق، رکیش و وملی بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

فراورده‌های نفتی نیز افزایش تقاضا را تجربه می‌کنند. شپنا, شتران, شبندر و شبریز شاوان نماد‌های مورد توجه گروه اند.شرانل, شبهرن, ونفت, شسپا و شنفت مثبت و متعادل معامله می‌شوند.

خودرویی‌ها نیز نسبتا پر تقاضا شروع به معامله کردند. خودرو, خساپا, خگستر, خبهمن, خزامیا, خپارس, ختوقا, خفنر, ورنا, ختراک, خاذین و خوساز نماد‌های پر تقاضای گروه اند. خکار تک نماد پر عرضه‌ی گروه است. خنصیر٬ خکمک٬ خرینگ و خاور با تعادل میان خریداران و فروشندگان و با گرایشی منفی داد و ستد می‌شوند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۲۴هزار و ۶۴۱واحدی (۲د‌رصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۳۲هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۹درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۳۳۰نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۶۴نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های برکت، خودرو، فملی، ثفارس، فولاد، شپنا و کاما در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های سپیدار، زملارد، چخزر، مادیرا، شاروم، بپیوند و حریل در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به سه هزار و ۵۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۸۲میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند.

در ساعت ۹ و ۵۵دقیقه جمع صف‌های خرید حدود دو هزار و ۹۳۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش ۷۴۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به دو هزار و ۱۸۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید سپیدار، شستا و شپنا به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام سپیدار سیستم آسیا حدود ۲۴۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش گدنا، کدما و سکارون در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۲۰۰میلیارد تومان (۴۱درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر ۳۸۵میلیارد تومان (۵۲درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۶۷نماد و حجم صف‌های فروش در ۲۳نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف سپیدار سیستم آسیا به ۲۲.۸درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» پر اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش خرید ۳۲۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۲۷۵میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «هتل و رستوران» با تقاضای فروش ۷۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۳۴درصد از سه هزار و ۶۷۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع چهار هزار و ۳۹۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۸۳درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هشت هزار و ۶۵میلیارد تومان خواهد رسید.

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۱ بهمن ماه

صندوق پالایش یکم از ضرر خارج شد

صندوق پالایش یکم که از زمان عرضه روند نزولی داشت، بعد از چند روز معامله در مدار مثبت امروز مجدد به قیمت زمان عرضه رسید و از ضرر خارج شد.

شاخص کل بورس با ۳۹ هزار و ۴۷۷ واحد افزایش، به یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۱۷۶ واحد رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار