اپل برترین تولیدکننده گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۰ شد

شرکت اپل با معرفی گوشی‌های جدید خود توانست میزان خرید و فروش گوشی‌های هوشمند خود را به حدود ۸۰ هزار دستگاه برساند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت‌های تحقیقاتی بازار موبایل روز پنجشنبه اعلام کردند که خرید و فروش آیفون، شرکت اپل را به جایگاه شماره یک در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند سوق داده و شرکت‌های الکترونیکی سامسونگ و هوآوی جایگاه خودشان را از دست دادند. آیفون‌های جدید برای اولین بار درآمد اپل را به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رساندند.

مراکز تحقیقاتی Counterpoint Research و Canalys تخمین می‌زنند که میزان خرید و فروش آیفون در سه ماهه اخیر به حدود ۸۲ میلیون دستگاه رسیده و بالاترین رقم را برای اپل ثبت کرده است. این شرکت همچنین به عنوان پیشروترین فروشنده گوشی‌های هوشمند معرفی شده است. وقتی که اولین آیفون‌های مجهز به 5G معرفی شدند، فروش سامسونگ بیش از ۱۰ درصد سقوط کرد و به بیش از ۶۲ میلیون گوشی رسید. شرکت Xiaomi، Oppo و Vivo جایگاه پنج شرکت بعدی را گرفتند و فروش هوآوی پس از تحریم‌های آمریکا ۴۱ درصد کاهش یافت و این شرکت در رده ششم ایستاد. 

اپل دومین تولیدکننده برتر گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۰


بیشتر بخوانید


آنر محدودیت‌های هوآوی را ندارد

آمبر لیو، تحلیلگر Canalys، گفت: "هوآوی به دلیل تحریم‌های ایالات متحده به طور چشمگیری در اکثر بازار‌ها عقب نشینی کرد. با این حال، تصمیم آن برای واگذاری Honor حیاتی است، زیرا Honor به همان محدودیت‌ها محدود نیست و عرضه قطعات از سر گرفته می‌شود. "

اپل دومین تولیدکننده برتر گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۰

هوآوی در پایان سال با نام تجاری ارزان قیمت Honor گوشی‌های خود را به فروش رساند و به آن فرصتی برای بازیابی مجدد قطعات اصلی داد. این شرکت گفت: "طی سال گذشته، تجارت تلفن‌های هوشمند ما به طرز چشمگیری توسعه یافته و فروش تبلت، رایانه شخصی و گجت پوشیدنی رشد داشته اند. ما در مورد آینده اطمینان داریم. "

اپل دومین تولیدکننده برتر گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۰

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.