سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد این کشور از روز ۳۱ ژانویه دیگر گذرنامه ویژه انگلیسی را به عنوان مدرک هویتی برای سفر به رسمیت نخواهد شناخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، چین روز جمعه ۱۰ بهمن (۲۹ ژانویه) اعلام کرد از دو روز دیگر گذرنامه انگلیسی شهروندان هنگ‌کنگ را به عنوان مدرک سفر معتبر یا مجاز برای اثبات هویت به رسمیت نمی‌شناسد.

ژانو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، به خبرنگاران گفت: «از روز ۳۱ ژانویه چین دیگر گذرنامه ویژه بریتانیایی موسوم به گذرنامه ملی را به عنوان مدرک هویتی برای سفر به رسمیت نمی‌شناسد و حق انجام اقدامات بعدی را برای خود محفوظ می‌داند.»

این گذرنامه ویژه که به نام «گذرنامه ملی» معروف است، تنها برای دسته‌ای از افراد ساکن خارج از انگلیس صادر شده و شماری از شهروندان هنگ‌کنگی آن را دارا هستند. مهم‌ترین امتیاز این گذرنامه آن است که به افراد اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به روادید وارد خاک بریتانیا شده و تا ۶ ماه در آنجا اقامت کنند، هرچند داشتن این گذرنامه به معنی برخورداری از تمام حقوق شهروندی انگلیس نیست.

چین پیشتر به «دخالت در امور داخلی هنگ‌کنگ» هشدار داده و از انگلیس خواسته بود «ذهنیت جنگ سرد و روحیه استعماری خود را رها کند و واقعیت بازگشت هنگ کنگ [به چین] را به رسمیت بشناسد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار