فتاحی گفت: هفت طرح آبخیزداری و آبخوانداری همزمان با دهه مبارک فجر در کردستان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، پیمان فتاحی مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: این طرح‌ها در شهر‌های سروآباد، سنندج، کامیاران، دیواندره و بانه بهره برداری می‌شود که برای اجرای آن ۷۵ میلیارد و ۶۲۲ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

او حجم کار انجام شده در این هفت طرح را ۱۷ هزار و ۸۳۳ متر مکعب اعلام کرد و افزود:روستا‌های تخان، تازه آباد تفلی، انجمنه، هزارخانی، سپیدار، ماچکه بالا و پایین، تازه آباد، قراگل، نیدر، سرکاریز، قلعه گاه، کومایین، کرفتو، غلی آباد کرفتو، رحیم کژیاگ، بایزید آباد، مسعودآباد، یوزباش کندی، شهینان، منجیلان، نجنه، شاه قلعه، توکلان، دره گاوان، نرگسله، بناوچان، آقکند، آب باریک، گاده، گتر، مرادقلی، سراب قره خان و قراطوره از مزایای اجرای این طرح بهره‌مند خواهند شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: با اجرای همه طرح‌های آبخیزداری در سال جاری جمعیتی بیش از ۶۷ هزار و ۳۸۹ نفر در ۲۸۲ روستا از مزایای اجرای طرح‌های آبخیزداری بهره‌مند می‌شوند.

فتاحی افزود: آبخیزداری مجموعه اقداماتی است که بر اساس اصول مدیریت پایدار حوزه آبخیز، به منظور حفاظت از منابع آب و خاک به اجرا در می‌آید.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: منابع طبیعی ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.