رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: افزایش تردد در سطح شهر و عادی‌انگاری کرونا در اردبیل زنگ خطری برای اوج‌گیری دوباره این بیماری است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ دکتر شهرام حبیب زاده، ‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در اردبیل اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۴۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند.

او با اشاره به افزایش تعداد بستری‌های کرونا در استان اضافه کرد: این تعداد با افزایش محسوس متاسفانه به ۱۹۵ نفر رسیده است که ۵۹ نفر از آن‌ها در بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: مجموع جان‌باختگان کرونا در استان اردبیل هم طی ۱۱ ماه گذشته به یک هزار و ۳۵۱ نفر رسیده است.

حبیب‌زاده اضافه کرد: هم‌اینک ۱۰ شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت، گرمی، مشگین‌شهر و اردبیل در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) و ۲ شهرستان خلخال و پارس‌آباد در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: وضعیت پایدار کرونا در استان، در صورت بی‌توجهی شهروندان، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید گرفتار عادی‌انگاری بیماری شوند.

او نسبت به ضرورت حفظ و بهبود وضعیت فعلی شیوع کرونا در استان اردبیل هشدارداد و گفت: هرگونه عادی‌انگاری بیماری و بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیک چهارم کرونا را به همراه خواهد داشت.

دکتر حبیب‌زاده بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.