رئیس اداره دامپزشکی اهواز گفت: در فاز اول طرح واکسیناسیون علیه بیماری اکتیما بیش از ۴۵ هزار دام سبک روستایی و عشایری به صورت رایگان واکسینه شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا حفیظی رئیس اداره دامپزشکی اهواز گفت: در فاز اول واکسیناسیون علیه بیماری واگیردار اکتیما بیش از ۴۵ هزار راس از دام‌های سبک روستایی و عشایری به صورت رایگان واکسینه شدند.

او افزود: کنترل بروز برخی از بیماری‌های دامی با انجام واکسیناسیون جمعیت حساس دام، روش آسان‌تر و مؤثرتری است که سبب حفظ سرمایه‌های دامی، سلامت فرآورده‌های خام دامی حاصله و ایجاد اشتغال پایدار در این صنعت و صنایع وابسته می‌شود.

حفیظی با بیان اینکه برای انجام واکسیناسیون مؤثر، پوشش حداکثری جمعیت دامی حساس، لازم و ضروری است که برای دستیابی به این هدف، همکاری دامداران با اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی اهمیت زیادی دارد، اظهار داشت: رعایت شرایط و ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای، همچنین رعایت اصول امنیت زیستی (بیوسکوریتی) از سوی دامداران، در کنار انجام واکسیناسیون، کنترل هرچه بهتر و بیشتر بیماری‌های واگیردار دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان را به دنبال خواهد داشت

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.