مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان گفت: ۷۱۳ هکتار سامانه آبیاری نوین در این شهرستان با اعتبار دولتی ۵ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان در دست اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حیدرپور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان گفت: ۲۶ طرح آبیاری کم‌فشار در سطح ۶۵۰ هکتار با اعتبار ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان احداث می‌شود.

او افزود: از مجموع این ۲۶ طرح آبیاری کم‌فشار، ۲۲ طرح در سطح ۵۶۲ هکتار بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و چهار طرح در سطح ۸۸ هکتار با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

حیدرپور عنوان کرد: یک طرح آبیاری تحت فشار در ۶۳ هکتار با اعتبار یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان هم در دست اجرا است که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان با اشاره به اینکه اکنون ۳۰ درصد از اراضی شهرستان نهبندان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است، بیان کرد: این سامانه‌ها در سطح ۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان اجرا شده است.


بیشتر بخوانید


او توسعه طرح‌های آبیاری نوین را راهکاری برای افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و بهره‌وری بهینه از آب در این بخش دانست و تصریح کرد: توسعه آبیاری نوین، مهمترین راهکار مقابله با کم‌آبی منطقه و پیشگیری از کاهش منابع آب‌های زیرزمینی است.

حیدرپور ادامه داد: تجهیز زمین‌های کشاورزی به آبیاری نوین بهترین راهکار برای برون رفت از مشکل کم آبی در نهبندان است که با خشکسالی‌های متوالی روبه‌رو است.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندانبا اشاره به اینکه پارسال ۳۰ رشته قنات به طول ۱۲.۸ کیلومتر مرمت شده اند، گفت: امسال چهار میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت قنوات شهرستان نهبندان مصوب شده که از این مبلغ ۲ میلیارد تومان توسط بنیاد برکت و ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان توسط جهاد کشاورزی تامین خواهد شد.

او اظهار کرد: در صورت تخصیص کامل این اعتبار ۱۶ رشته قنات در این شهرستان مرزی مرمت خواهد شد و در مجموع ۸۴۶ رشته قنات در نهبندان وجود دارد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.