نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ایمان مردم به اسلام اصلی‌ترین رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در هشتمین همایش ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی که  در مصلای اعظم امام خمینی (ره) شهر تبریز برگزار شد با بیان اینکه نقش آفرینی مردم با پیروزی انقلاب تمام نشده است گفت: این نقش آفرینی روز به روز و در تمامی برهه‌های حساس و تاریخ ساز ایران اسلامی قابل مشاهده بوده که باید به بهترین شکل ممکن از آن حفاظت و حراست کرد.

امام جمعه تبریز گفت: در چهل و دو سال گذشته کار‌های بسیار عظیمی در کشور و به برکت نقش آفرینی ویژه مردم انجام شده که کمک‌های مردمی در رزمایش کمک‌های مومنانه به مستضعفین و نیازمندان یکی از مصادیق این موضوع است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر مسئولان به رفع مشکلات و برنامه ریزی برای پاسخ دهی مناسب به نیاز‌های معیشتی مردم گفت: بخشی از مشکلات فعلی جامعه، مربوط به تحریم‌ها و مابقی نیز مربوط به عملکرد ضعیف دستگاه‌های اجرایی و ذیربط کشور است.

او  با تشریح اهمیت دهه فجر گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان برکات انقلاب است و در کنار تاکید بر موضوعاتی همچون نگرانی و مشکلات معیشتی باید مردم را به آینده کشور و نظام امیدوار کرد.

او افزود: تشویق مردم به حضور گسترده و باشکوه در پای صندوق‌های رای یکی دیگر از اولویت‌های کنونی جامعه است که باید مورد توجه ائمه محترم جمعه و اقشار مختلف تاثیرگذار جامعه باشد.

امام جمعه تبریز با تاکید مجدد بر حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های ارزشمند آن افزود: توجه به فرمایشات و سیره معمار کبیر انقلاب اسلامی و همچنین تبعیت محض از حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، اصلی‌ترین عامل حفظ و بقای انقلاب اسلامی است.

او پافشاری و ترویج اصول و ارزش‌های اسلامی را یکی دیگر از عوامل دخیل در حفظ و تقویت انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: بی توجهی به اخلاص؛ شعارزدگی، ریاکاری و سایر صفات مذموم غیراخلاقی از جمله آفت‌های خدمت رسانی به مردم است که باید به شدت از آن‌ها دوری جست.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی حفظ وحدت و انسجام ملی، تقویت توان دفاعی کشور، افزایش بصیرت و آگاهی و همچنین مبارزه با مستکبران و دشمنان ایران اسلامی را از دیگر عوامل موثر در حفظ و تقویت انقلاب اسلامی ایران برشمرد و بر مبارزه ائمه جمعه با فرهنگ شکست خورده غربی در جامعه و پرهیز از ورود به بازی‌های سیاسی تاکید کرد.

 پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی هم بر نقش و جایگاه ویژه ائمه جمعه استان در حمایت از حرکت پرشتاب توسعه استان تاکید کرد و گفت: حرکت پرشتاب استان در مسیر توسعه همه‌جانبه متوقف نشده و به‌رغم مشکلات و دشواری‌ها ادامه دارد.

 پورمحمدی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی به‌رغم موقعیت بسیار حساس خود از امن‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود، افزود: در سال‌های اخیر کوچکترین مشکل امنیتی در استان رخ نداده است.

او با بیان اینکه در دو سال گذشته درب یک واحد تولیدی و صنعتی هم در استان بسته نشده است، از افزایش بیش از ۵۰ درصدی صادرات غیرنفتی استان خبر داد و گفت: توسعه مناسبات با کشور‌های همسایه یکی از اولویت‌های اصلی استان است و در هفته‌های اخیر نشست‌های اولیه برای بررسی زمینه‌های همکاری برگزار شده است.

او  گفت: نرخ بیکاری استان تک رقمی و پایین‌تر از نرخ کشوری است؛ با این حال باید روز به روز تلاش کنیم تا آمار بیکاری کاهش یابد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به خدمات دولت یازدهم و دوازدهم در استان گفت: از ابتدای استقرار دولت یازدهم  همه ساله بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در استان افتتاح شده و عملیات عمرانی استان هیچ‌گاه متوقف نشده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.