صد‌ها عضو اقلیت مسلمان روهینگیا در یک اردوگاه آوارگان در اندونزی ناپدید شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات و منابع آگاه پنجشنبه اعلام کردند صد‌ها عضو اقلیت مسلمان روهینگیا در یک اردوگاه آوارگان در اندونزی ناپدید شده اند و گمان می‌رود این افراد قاچاقی به مالزی که در جوار اندونزی قرار دارد، منتقل شده باشند.

این هفته فقط ۱۱۲ آواره در اردوگاه موقتِ واقع در لهوکسوماو در ساحل شمالی اندونزی باقی مانده است، در حالی که از ماه ژوئن تا سپتامبر سال گذشته حدود ۴۰۰ آواره وارد این اردوگاه شده بودند.

نه مقامات محلی و نه سازمان ملل از سرنوشت این آوارگان که از اقلیت مسلمان بدون تابعیت میانمار هستند، اطلاعی ندارند. بیم آن می‌رود این آوارگان برای عبور از تنگه مالاکا و ورود به مالزی از قاچاقچیان کمک گرفته باشند.

اقدام سال ۲۰۱۷ ارتش میانمار در سرکوب اقلیت روهینگیا - که ماموران تحقیق سازمان ملل آن را به منزله نسل کشی دانستند- ۷۵۰ هزار عضو این گروه قومی را وادار به فرار از مرز به سوی منطقه کاکس در بنگلادش کرد و بسیاری از آن‌ها در آنجا از اردوگاه‌ها سر در آوردند.

از آن زمان تاکنون هزاران تن از آنان به قاچاقچیان پول داده اند تا آن‌ها را از بنگلادش بیرون ببرند و برای رسیدن به اندونزی و مالزی، سفر‌های هولناک و طولانی را تحمل کنند که با بیماری، کتک خوردن به دست قاچاقچیان و جیره‌های غذایی بسیار اندک همراه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
هیچ کس نمی دانم فکر اینها نیست
آخرین اخبار