رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از بهره برداری مرکز درمان ناباروری و جراحی قلب استان تا پایان سال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سید احمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: وقتی خیز جدیدی درشیوع کرونا شروع می‌شود ابتدا درصد تست‌های مثبت افزایش پیدا می‌کند سپس تعداد بیماران سرپایی و مراجعه کنندگان بیشتر و بعد تعداد بستری‌ها اضافه می‌شود درنهایت طی هفته سوم میزان مرگ و میر افزایش پیدا می‌کند.

هاشمی افزود: در دو هفته اخیر جواب تست‌ها زیر ۱۰ درصد مثبت می‌شد، ولی از چند روز گذشته بیش از ۳۰ درصد تست‌ها مثبت شدند همچنین در اجرای طرح شهید سردار سلیمانی نیز متاسفانه تست‌های رپید در حال افزایش است که این نشان دهنده عادی انگاری مردم و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است بنابراین مجددا به زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی تاکید می‌کنم.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه ستاد کرونا فرمایشی نیست، گفت: در ابتدای شیوع کرونا ماه‌های اول ستاد کرونا هفتگی یا هردو هفته برگزار می‌شد که در حال حاضر ستاد ملی به صورت ویدئوکنفرانسی هفته‌ای یک روز برگزار می‌شود و با توجه به اینکه مشکلات مربوطه نیاز به طرح در جلسه داشته باشد نسبت به قبل کمتر شده و از طرفی دستورالعمل‌ها شفافتر شده است نیاز به برگزاری زود به زود این جلسات کمتر احساس میشود ودر برخی مواقع و مناسبت‌های خاص این ستاد به صورت حضوری برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درخصوص مرکز درمان ناباروری گفت: تا قبل از ۱۵ اسفندماه سال جاری مرکز ناباوری استان به طور کامل مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و نیروی انسانی و تجهیزات آن نیز تامین شده است

هاشمی اظهار داشت: ساختمان و تجهیزات مرکز جراحی قلب نیز آماده شده است و طی ۱۰ الی ۱۵ روز آینده اولین آنژیوگرافی را در مرکز جراحی قلب استان انجام خواهد شد.

او  با اشاره به این که پارسال ۲۰۰ بیمار قلبی در ماه به سایر استان‌ها اعزام می‌شدند، گفت: با بهره برداری مرکز جراحی قلب استان بار انتقال بیمار و هزینه بیماران کاهش پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به این که تعداد تخت ICU قبل ازکرونا ۴۵ تخت بود، افزود: با شیوع کرونا تعداد این تخت‌ها را به ۱۰۵ تخت افزایش دادیم و مازاد ظرفیت دانشگاه ICU ایجاد کردیم که تجهیزات هر تخت ICU حدود ۶ میلیارد ریال هزینه داشته که از اعتبارات وزارت بهداشت و تاحدی از کمک خیرین استفاده شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.