رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی کلاهبرداری اینترنتی را یکی از بیشترین جرائم در فضای مجازی دانست.

سرهنگ محمد پور رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی در گفت و گو  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به این که گزارش‌هایی در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی در شهر‌های مختلف استان به دست ما رسیده است، گفت: افراد با اعتماد کردن به فضای مجازی و صفحه های مختلف برای خرید کالای خودشان اقدام می‌کنند در صورتی که صاحبان برخی از این  صفحه ها کلاه بردار هستند.

او افزود: کلاهبرداری‌های بعد از وصول وجه مورد نظرشان خط خود را از دسترس خارج کرده و تماس و پیامک‌های افراد زیان دیده را پاسخ نمی دهند.

سرهنگ محمد پور بیان کرد: کلاهبرداری‌های اینترنتی یکی از بیشترین جرائمی است که در فضای سایبر اتفاق افتاده و همشهریان را متضرر کرده است.


بیشتر بخوانید


رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی اظهار کرد: در خرید و فروش‌هایی که به صورت اینترنتی انجام می‌شود باید خط قرمز‌هایی رعایت شود.

او با بیان اینکه همشهریان می‌توانند در این زمینه از تجربیات دوستان و آشنایان برای خرید از صفحه های مطمئن استفاده کنند، عنوان کرد: صفحه ‌های کلاهبرداری بدون هیچگونه مجوزی از سازمان صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کنند.

سرهنگ محمد پور ادامه داد: فروشگاه‌های اینترنتی اصلی یکی از امن‌ترین بستر‌ها برای خرید و فروش کالا هستند.

والدین پا به پای دانش آموزان در فضای مجازی 

سرهنگ محمد پور رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: والدین باید در فضای مجازی همراه فرزندان خود باشند و حضور آن ها در فضای مجازی را مدیریت کنند.

او افزود: تلفن همراه و تبلت‌هایی که در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد باید فاقد فیلتر شکن باشد.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی بیان کرد: معلمان نیز همچنان باید از بستر امن شبکه شاد استفاده کنند و برای تکمیل فضای آموزش خود نیز می توانند از شبکه‌های اجتماعی داخلی بهره ببرند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار