فرمانده گارد ملی آمریکا فاش کرد:

در حمله به کنگره، پنتاگون اختیارات گارد ملی را محدود کرده بود

فرمانده گارد ملی آمریکا فاش کرد پیش از حادثه حمله به ساختمان کنگره از سوی هواداران ترامپ، مقامات پنتاگون اختیارات آنها را محدود کرده بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، ویلیام واکر، فرمانده گارد ملی آمریکا فاش کرده است پنتاگون اختیارات آن‌ها را پیش از حمله به کنگره محدود کرده بود.

این فرمانده گفت: مقامات پنتاگون گارد ملی را پیش از روز آشوب ۶ ژانویه محدود کردند. به طور معمول یک فرمانده محلی می‌تواند در مورد اقدام نظامی در شرایط اضطراری تصمیماتی بگیرد، زمانی که تصویب ستاد می‌تواند زمانبر باشد. اما به گفته او  پنتاگون قبل از روز حمله به کنگره این قدرت را از او گرفت و این بدان معنا بود که وقتی رئیس پلیس کنگره خواستار نیرو‌های نظامی بیشتری شد او این اجازه را نداشت.

او گفت: همه فرماندهان نظامی به طور معمول اختیارات فوری برای محافظت از مال و جان را دارند، اما در این مورد من چنین اختیاری را نداشتم.

این محدودیت برای واکر پس از واکنش سنگین و انتقاد گسترده گارد به اعتراضات تبعیض نژادی در تابستان اعمال شد. در ماه ژوئیه، صد‌ها نگهبان از سراسر کشور، با وجود مخالفت مقامات محلی به درخواست ترامپ به پایتخت این کشور آمدند.

در مراسم تحلیف تقریبا ۲۵۰۰۰ نیرو از سراسر کشور برای ایجاد یک منطقه امنیتی در اطراف کنگره و مرکز ملی از بیم تکرار شورش ۶ ژانویه به واشنگتن آمده بودند. انتظار می‌رود که حدود ۵ هزار نگهبان حداقل تا اواسط ماه مارس در اطراف کنگره بمانند، زیرا مجلس سنا دادگاه استیضاح ترامپ را به اتهام تحریک شورش برگزار می‌کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار