مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر بدمینتون در خصوص بیست و ششمین دوره این رقابت‌ها توضیحاتی را بیان کرد.

امید مقدس زاده مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر بدمینتون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت این رقابت‌ها، اظهار داشت: بیست و ششمین دوره مسابقات لیگ برتر بدمینتون در بخش آقایان با حضور ۶ تیم از ۵ استان برگزار شد که در نهایت تیم رعد پدافند هوایی قم عنوان قهرمانی را کسب کرد. دانشگاه یزد دوم شد و صنایع اردکان مقام سوم را به دست آورد.

او افزود: رعد پدافند از ۱۰ مسابقه در ۹ بازی به برتری رسید. دانشگاه یزد و صنایع اردکان هم ۶ برد و ۴ باخت داشتند اما دانشگاه یزد با تفاضل بهتر دوم شد. شهرداری شهر بابک، فولاد مبارکه سپاهان و ذوب روی صبا صنعت زنجان هم دیگر تیم‌ها بودند. ما در ۱۰ به صورت رفت و برگشت این مسابقات را برگزار کردیم. در بخش بانوان هم تیم میلاد تبریز قهرمان شد.

تمام تیم‌ها از رفت و برگشتی شدن مسابقات رضایت داشتند

مقدس زاده در خصوص نکات مثبت و منفی لیگ بدمینتون نسبت به سال‌های گذشته، اعتقاد داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط برای تیم‌ها از نظر مالی سخت بود اما تمام تیم‌ها در بخش آقایان و بانوان از رفت و برگشتی شدن مسابقات رضایت داشتند. به امید خدا سال آینده هم این روند ادامه خواهد داشت. تمایز این لیگ نسبت به سال‌های گذشته نظم مسابقات بود. تمام مسابقات این فصل به صورت زنده در فضای مجازی پخش شد. آغاز تمام مسابقات راس ساعت بود. نحوه ورود و خروج تیم‌ها و سایر مسائل با نظم خاصی انجام شد که ما بازخورد خوبی از آن دریافت کردیم‌. امیدواریم سال آینده شرایط بهتری ایجاد کنیم و یک قدم رو به جلو برداریم.

امکان پرداخت جایزه نقدی به تیم قهرمان وجود ندارد

مسئول برگزاری مسابقات لیگ بدمینتون درباره استفاده تیم رعد پدافند هوایی از بازیکنان سرباز و اینکه آیا برای تیم قهرمان جوایز نقدی درنظر گرفته شده است، گفت: تیم رعد پدافند از بازیکنان سرباز استفاده کرد که اتفاق خوبی بود. ما جوایز نقدی برای تیم قهرمان نداریم. بدمینتون رنکینگ برترین‌ها دارد که جایزه نقدی به نفرات برتر داده می‌شود. تیم‌های برتر لیگ بدمینتون می‌توانند برای مسابقات بین المللی اعزام شوند. لیگ بدمینتون با توجه به هزینه‌ها و ورودی کمی که نسبت به لیگ‌های دیگر دریافت می‌کنیم، زمان می‌برد تا روزی به این جایگاه برسیم. در حال حاضر امکان پرداخت جایزه نقدی وجود ندارد.

امسال فضا برای پخش مسابقات مهیا شد

او در مورد جذب حامی مالی برای بدمینتون، عنوان کرد: ما تا سال گذشته امکان پخش زنده مسابقات را نداشتیم و سالن‌های ما هم از زیرساخت‌های لازم برخوردار نبود. اکنون تابلوهای تبلیغاتی در سالن‌ها وجود دارد و فضا برای پخش مسابقات مهیا شده است. در هفته‌های پایانی چند تیم موفق به جذب حامی مالی شدند. با توجه به بازخورد خوبی که رقابت‌های امسال داشت، امیدواریم سال آینده حامیان مالی قوی‌تری وارد مسابقات بدمینتون شوند.

تمام تیم‌ها تلاش کردند تا خواسته‌های ما را انجام دهند

مقدس زاده در زمینه اینکه آیا تیم‌ها با مسئولان برگزاری مسابقات همکاری لازم را انجام دادند یا خیر، تشریح کرد: اگر امسال مسابقات را بهتر برگزار کردیم و نظم بهتری در رقابت‌ها ایجاد شد، قطعا با همکاری تیم‌ها بود. تمام باشگاه‌ها تلاش کردند تا خواسته‌های ما را انجام دهند. تیم‌ها به خوبی شرایط میزبانی را فراهم کردند. سعی کردیم در پوشش رسانه‌ای بهتر عمل کنیم و تیم‌ها مسئول رسانه‌ای داشتند. این موضوعات برای تیم‌ها هزینه مالی در پی داشت اما آن‌ها همکاری لازم را انجام دادند.

مشکل داوریم نداشتیم

مسئول برگزاری مسابقات لیگ بدمینتون در مورد رضایت تیم‌ها از داوری، گفت: ما به صورت منظم هر هفته جلسه سرداوران را داشتیم و مواردی که در بازی‌ها اتفاق می‌افتاد، در جلسه مجازی مورد بررسی قرار می‌گرفت. ۲ جلسه سراسری با تمام داوران کشور داشتیم تا اشتباهات تکرار نشود. مشکل داوریم نداشتیم اما امیدوارم تیم‌ها از داوری راضی بوده باشند.

امیدواریم سال آینده از تابستان لیگ را آغاز کنیم

مقدس زاده درباره وضعیت سال آینده رقابت‌ها، بیان کرد: امیدواریم فصل آینده با جذب حامیان مالی و تعداد تیم‌های بیشتر در زمان مناسب‌تری رقابت‌ها را آغاز کنیم. امسال لیگ بدمینتون دیر به پایان رسید اما چون مسابقات دهه فجر لغو شده بود با مشکل مواجه نشدیم. امیدواریم سال آینده از تابستان لیگ را آغاز کنیم و با مشکل ویروس کرونا مواجه نباشیم.

شاید سال آینده یک تیم معروف تهرانی به لیگ بدمینتون اضافه شود

او در پایان گفت: در قسمت بانوان آکادمی ایران زمین تهران عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد. در لیگ یک هم ۳ تیم تهرانی حضور داشتند اما در بخش آقایان مذاکراتی را انجام داده‌ایم تا یک باشگاه معروف تهرانی در لیگ بدمینتون حضور داشته باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار