خاکی صدیق گفت: از ۳ هزار و ۳۰۰ برنامه درسی فعال در دانشگاه‌ها، به طور میانگین سالانه ۱۵۰ برنامه درسی بازنگری می‌شود.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه ۳۵۱ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این جلسه گفت: از ۳ هزار و ۳۰۰ برنامه درسی فعال در دانشگاه‌ها، به طور میانگین سالانه ۱۵۰ برنامه درسی بازنگری می‌شود.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دروس معارف اسلامی رشته کارشناسی علوم قرآن و حدیث نیز توسط مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور بازنگری شده است، ضرورت دارد این موضوع بررسی شود که آیا بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی این بازنگری انجام شده یا خیر.

تربیت مدرس برعهده دانشگاه معارف است

همچنین محمدعلی کی نژاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اساسنامه دانشگاه معارف گفت: دانشگاه معارف وظیفه تربیت مدرس معارف برای دانشگاه‌ها را بر عهده دارد و نباید فارغ‌التحصیلان دانشگاه معارف مشکل عدم اشتغال داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه اظهار کرد: روال انتخاب رئیس دانشکده معارف مانند انتخاب مدیرگروه معارف بر عهده نهاد نمایندگی است اما در دوره‌های اخیر مورد غفلت قرار گرفته است.

او با بیان اینکه استادان دروس معارف اسلامی از چند مسیر در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی شرکت می‌کنند، گفت: پیشنهاد این است که استادان معارف اسلامی که از حوزه‌های علمیه، جذب هیئت علمی می‌شوند یک دوره یکساله را در دانشگاه معارف به منظور آمادگی برای تدریس این دروس بگذرانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار