تاکنون ۵۸ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار خانوار استان با ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سهراب رئیسی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ مقاوم‌سازی مسکن در روستا‌های این استان ۵۲ درصد است و این نرخ در افق سال ۱۴۰۵ باید به ۷۰ درصد افزایش یابد.

او افزود: ۸۴ هزار واحد مسکونی در ۸۰۳ روستا با دربرگیری ۹۴ هزار خانوار روستایی و ۳۶۰ هزار نفر جمعیت در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و تاکنون ۵۸ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار خانوار استان با ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار مقاوم‌سازی شده است.


بیشتر بخوانید


رئیسی اضافه کرد: از مجموع ۳۶۰ هزار نفر جمعیت روستایی استان، ۲۲۴ هزار نفر در ساختمان‌های مقاوم سکونت دارند و شناسایی و مطالعات تکمیلی روستا‌های در معرض خطر استان انجام شده که براساس آن از مجموع ۸۲۷ روستای دارای سکنه در استان ۱۸۸ روستا جزو روستا‌های در معرض خطر نیازمند توجه ویژه تشخیص داده شد.

او ادامه داد: در این راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری ۸۵ روستا را با هفت هزار و ۶۹۹ خانوار و ۲۸ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت در قالب ۵۵ سایت حوادثی جابه‌جا کرده است و همچنین ۵۶ روستا درجاسازی شده و مطالعات امکان‌سنجی ۴۷ روستای باقی‌مانده در حال انجام است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار