رئیس نظام پزشکی استان همدان گفت: در یک ماه گذشته ۱۰۶ مرکز درمانی در استان از نظر رعایت شیوه نامه های بهداشتی بازرسی شدند.

دکتر علیرضا مدرکیان رئیس نظام پزشکی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: در یک ماه گذشته  ۱۰۶ مرکز درمانی در استان  شامل ۹۹ مطب و ۷ درمانگاه از نظرچگونگی رعایت شیوه نامه های بهداشتی بازرسی شدند و وضعیت مطب‌های استان همدان از این نظر مطلوب و مشکل خاصی گزارش نشده است.

او با بیان اینکه در مطب‌های پزشکی به عنوان اماکن حساس، خطر انتقال بیماری کووید ۱۹  بیشتر است گفت: بازرسان ما روزانه مطب ها و مراکز درمانی عمومی و داروخانه ها را به لحاظ رعایت دستورالعمل های بهداشتی بازرسی می کنند.

مدرکیان با تاکید بر اینکه وضعیت مطب‌ها نسبت به ماه‌های گذشته مطلوب‌تر شده است بیان کرد: درصد کمی از مطب‌ها دارای نقایصی بودند که در بازدید‌های بعدی این ایرادات برطرف شده بود.

رئیس نظام پزشکی استان همدان با بیان اینکه در بیشتر مطب‌ها محول‌های ضد عفونی کننده و تجهیزات بهداشتی وجود دارد تصریح کرد: هر چه وضعیت بهداشتی مطب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهتر باشد امنیت سلامت پزشکان هم بیشتر می‌شود.

مدرکیان با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک در مطب ها و مراکز درمانی، اجباری است افزود: توصیه شده است سیستم نوبت‌دهی نیز به گونه‌ای باشد که از تجمع بیماران و حضور طولانی مراجعان در مطب ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.