آمارها نشان می دهد که در تعطیلات میزان تردد خودروها به شهرهایی که وضعیت کرونایی آنها زرد است افزایش یافته که این خود یک زنگ خطر به شمار می رود.

زنگ خطر برداشته شدن محدودیت در شهر‌های شمالی / افزایش میزان تردد‌ها در تعطیلاتبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان این روز‌ها زنگ خطر برای قرمز شدن وضعیت کرونایی در بسیاری از شهر‌ها به ویژه شهر‌های شمالی به صدا در آمده است که نتیجه آن را می‌شود به دلیل زرد شدن وضعیت کرونایی در این شهر‌ها عنوان کرد، از طرف دیگر بسیاری از مردم این شهر‌ها درخواست دارند که ممنوعیت تردد‌ها همچنان در شهر‌های شمالی ادامه داشته باشد تا شاهد قرمز شدن دوباره آن‌ها نباشیم.

محدودیت های تردد تاریخ انقضا ندارد

شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی  در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هیچ زمانی نمی‌توان برای برداشته شدن محدودیت‌های جاده‌ای اعلام کرد، گفت: تا زمانی که وضعیت شهر‌ها قرمز و یا نارنجی باشد این محدودیت‌ تردد‌های بین شهری وجود دارد و برای این محدودیت‌ها هم نمی‌توان تاریخ مشخصی را اعلام کرد.

طبق آمار‌های رسیده در رابطه با وضعیت تردد وسایل نقلیه در سطح کشور طی بازه زمانی ۲۲ تا ۲۸ دی ماه متوسط تردد ساعتی ۳۰۱ مورد بوده که نسیت به زمان مشابه در سال گذشته ۳. درصد رشد داشته و نسبت به هفته گذشته هم ۲.۷ درصد رشد داشته است.

همچنین تردد‌های بین استانی هم ۱۱ میلیون و ۸۴ هزار و ۱۴ مورد بوده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۴.۱ درصد رشد داشته و نسبت به هفته گذشته هم ۸.۳ درصد رشد داشته است.


بیشتر بخوانید:برخورد با ۲ هزار راننده متخلف در سه ماه اخیر


رشد ۱۱ درصدی تردد بین استانی در روز

متوسط تردد بین استانی روزانه وسایل نقلیه سبک هم در این بازه زمانی یک میلیون و ۲۷۳ هزار و ۷۶۵ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۸ درصد رشد داشته و همچنین نسبت به هفته قبل هم ۱۱.۹ درصد افزایش داشته است.

همچنین متوسط تردد بین استانی روزانه وسایل نقلیه سنگین هم در این بازه زمانی ۳۰۹ هزار و ۶۶۶ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲.۳ درصد کاهش داشته و ۴.۴ درصد هم نسبت به مدت مشابه هفته گذشته هم کاهش داشته است.

طبق این آمار سفر‌های درون استانی و بین استانی از طریق اتوبوس هم ۷۲ هزار و ۵۸۰ مورد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰.۹ درصد کاهش داشته و اما نسبت به هفته گذشته هم ۳.۳ درصد افزایش داشته است.

همچنین سفر‌های درون استانی و بین استانی از طریق مینی بوس هم در این بازه زمانی ۵۰ هزار و ۴۲۸ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۳ درصد افزایش داشته و نسبت به هفته گذشته هم ۶.۳ درصد کاهش داشته است.

کرونا در کمین کاهش محدودیت ترددهای استانی!/ مسافرت ها مشکل ساز شدند

سفر‌های درون استانی و بین استانی سواری از طریق (ناوگان عمومی) ۱۴۶ هزار و ۳۰۶ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۴ درصد کاهش داشته و نسبت به هفته گذشته هم ۹.۳ درصد کاهش داشته است.

براساس این گزارش، محدودیت‌های تردد بین استانی همزمان با تشدید شیوع ویروس کرونا از ابتدای آذرماه آغاز شده و همچنان در برخی از استان‌ها به دلیل قرمز و نارنجی بودن ادامه دارد این در حالی است که در هفته‌های گذشته به دلیل تعطیلی چند روزه میزان تردد‌ها به شهر‌های شمالی افزایش یافته بود که این موضوع باعث نگرانی برخی از مسئولان وزارت بهداشت شد.

کرونا در کمین کاهش محدودیت ترددهای استانی!/ مسافرت ها مشکل ساز شدند

تردد در برخی محورها فرقی با قبل شیوع کرونا ندارد!

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت تردد خودرو‌ها با اعمال محدویت‌های جاده ای، گفت: امسال شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن بودیم و البته هر چند حجم ترافیک و تردد کاهش پیدا کرده، اما در برخی از محور‌ها از جمله محور‌های شریانی تردد فرق چندانی با قبل از شیوع ویروس کرونا نداشت، به طوری که اگر اوج تردد یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو بود امروز به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تردد رسیده است. بنابراین نشان می‌دهدکه تردد همچنان در جاده‌ها وجود دارد و فعال است.

اسلامی در پاسخ به سوالی که آیا پس از منع تردد‌های بین شهری ترافیک به طور معناداری کاهش پیدا کرد؟گفت: در ساعات اوج ۳۷۰ تردد ساعتی داشتیم و امروز این عدد به ۲۹۰ تا ۳۰۰ تردد رسیده که این کاهش متاثر از منع عبور و مرور بین شهری بوده است.

اسلامی ادامه داد: پس از تعطیلی‌های همه جانبه در فروردین و اردیبهشت منحنی حرکت تقریبا ثابت مانده است.

هم اکنون به گفته مسئولان وزارت بهداشت هیچ نقطه قرمزی در کشور نداریم و بسیاری از شهر‌های کشور در وضعیت زرد و نارنجی هستند بنابراین با توجه تعطیلات پیش رو به نظر می‌رسد که میزان تردد‌ها در شهر‌های شمالی افزایش یابد که این خود می‌تواند یک زنگ خطری برای کشور به شمار آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
بعضی مسئولان با بی توجهی و بی مسئولیتی ها از داخل به هر طریقی فشار و التهاب را برای آزار و ناراضی شدن مردم ایران اعمال می کنند ...
تورو خدا جاده ها رو کنترل کنن!! ببندن !!
خودمون هم رعایت کنیم دیگه!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
باید خودمان هم رعایت حال همدیگر را داشته باشیم !!!!!
از خودمان هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
جاده های بی صاحاب رو ببندید کسی نتونه بره بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
کلا مردم براشون مهم نیست که کسی مسافرت بره یا مراسم بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
بعضی مسئولان با بی توجهی و بی مسئولیتی ها از داخل به هر طریقی فشار و التهاب را برای آزار و ناراضی شدن مردم ایران اعمال کنند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
نباید یکطرفه قضاوت کنیم. خیلی از کسانی که به مسافرت می روند، خودشون کاملاً می دونند که در شرایط کرونایی کار خطرناک و نادرستی انجام می دهند، اما به هر حال برای کارشون دلیلی دارند.
من خودم کاملاً با رعایت بهداشت و مسافرت نرفتن موافقم. اما طی چند ماه گذشته که مشغول پایان نامه نوشتن هستم و استاد سختگیری که بدون جواب دادن به سوالاتم هر چند روز یکبار از من گزارش می خواد به همین خاطر تحت فشار روحی شدیدی قرار گرفتم و مجبورم هرچند روز یکبار حداقل در خیابون و پارک و خارج از منزل قدم بزنم.
بنابراین باید به شرایط روحی افراد هم توجه کرد و هرکس در خیابان قدم زد یا به مسافرت رفت نباید فوری متهم به بی توجهی به مسائل بهداشتی کنیم. چون همه می دونیم که بهترین راه برای مقابله با این بیماری، کاهش رفت و آمد و ترددهاست، اما گاهی شرایط روحی آدم ها طوری میشه که مجبور به رفت و آمد یا مسافرت میشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
فقط بحث مسافرت نیست؛ بعضی از استادهای دانشگاه اینقدر از تعطیلی و بیکاری خسته شده اند، هربار که کمی آمار کرونا پایین میاد، سعی می کنند به هر طریقی که شده ما رو به دانشگاه بیارند.
بعد از مدتی که آمار دوباره بالا میره، از صبح تا شب از طریق هزارتا کانال و گروه (و تونل ! و روزنه ! ) که در تلگرام و واتساپ و اینستاگرام و ... درست کردن، شروع به انتشار پیام و درد دل و نصیحت و ... می نمایند. اما چه حضوری و چه مجازی، اگر یک دانشجو، سوالی درسی از استاد بپرسه، جواب نمی دهند!
Iran (Islamic Republic of)
مهد
۱۴:۰۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
اخه مگه نمیبینید چطوری مردم دارند رنج میبرند و عزیزانشون از این بیماری نحس کشته شدن تاکی میخواید با لج بازی باخودمون به همدیگه این همه کشته بدن که چی میخواند برند مسافرت بس کنید دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
کاش خبرنگاران از مسئولین دولت بپرسند چرا تردد در روزهای منتهی به تعطیلی یکشنبه را ممنوع نکردند؟ آیا از اینکار هدف خاصی دارند؟! مردم را به سهل انگاری و ساده انگاری متهم میکنند در حالیکه سهل انگارترین و ساده انگارترین افراد در دولت نشسته اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
هیچ کس رعایت نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
مشکل اصلی تردد های داخل شهری و شلوغی مترو و اتوبوس ها و همچنین ازدحام و ماهش شدید فاصله گذاری در اکثر مکان های تجمعی است و از همه بدتر بازگشایی مدارس و بچه هایی که در سطح شهر بعنوان ناقلین خاموش تردد می کنند
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۱۲:۳۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
من متوجه نمیشم با اینکه بیمار ستانهای شمال پر شده بازم مسافر از تهران میاد ، ویلاها اکثر شهرهای شمالی زمین کشاورزی و باغی بوده غیر قانونی دیوار کشی کردن ویلا ساختن با قیمت ارزان هم فروختن نه نظارتی نه صاحبی همه خوابن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
مشکل اصلی کشور کرونا نیست . مسئولان است که پنجاه شصت میلیون از بیت المال بر می دارند دریغ از ذره ای کارایی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
خب ببندید تردد بین استانی را
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۱:۰۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
جهنم تقصیر خود دولت هست کی گفت محدودیت ها را بردارین یهویی جو بازکردن یا بستن میگیرین همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
مترو ها هم شلوغه ها!
United States of America
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
چیه تدارک جمعیت 22 بهمنیین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
خدایا به فریادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
درخواست مديريت سفر ، كمتر مصرف نمودن اب برق گاز و،،،،،، نقطه مقابلش فقط يك درخواست مورد تمناست جلوگيري از دزدي بيت المال ، رانت و،،،،اجحاف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
یعنی واقعا دولت هیچ مقصر نیس یسال مردمو زندونی کردین بعد بخاطر منافع دولت پروازها رو لغو نمیکنن مگه مردم عادی میرن خارج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
دولت همش دروغ میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
تو ایی فصل سرما کی میره مسافرت دقیقا خودتون میدونین کی آمار افزلیشی میشه مث اینکه دوماهی یبار شارژ میشه بقران خسته شدیم کاشکی هممون یدفعه بمیریم
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۰۷:۴۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
خوب خبرش رو دادید حالا کی جلوش رو میگیره
فقط بلدیم خبر اتفاق های بد رو بدیم ولی هیچ کس نمیتونه جلوشو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ح
۰۷:۲۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
فقط با ایجاد محدودیت می توان بر شرایط غلبه کرد مردم را با توصیه و خواهش نمی شود مهار کرد
آخرین اخبار