نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی با ادعای ساخت و ساز غیرقانونی، یک مسجد در حال ساخت را در جنوب کرانه باختری تخریب کردند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی صبح روز چهارشنبه یک مسجد در حال ساخت را در جنوب کرانه باختری تخریب کردند.

محمد یتیمین، شاهد عینی و مدیر مدرسه‌ای که در کنار این مسجد قرار دارد، گفت که خودرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی منطقه "ام قصه" را در شرق شهر یاتا، جنوب الخلیل محاصره کرده و پایه‌ها و ستون‌های یک مسجد به مساحت ۱۴۰ متر مربع را تخریب کردند.

این شاهد عینی به خبرگزاری آناتولی گفت: نیرو‌های اشغالگر چاه آب مورد استفاده یک مدرسه مجاور را نیز تخریب کردند. چند روز پیش، به بهانه ساخت و ساز غیرقانونی اخطار تخریب مسجد به ساکنان منطقه داده شده بود.

این مسجد طبق توافقنامه ۲ اسلو در سال ۱۹۹۵، در منطقه طبقه بندی شده (C)، واقع شده است. مقامات اشغالگر هرگونه تغییر در آنجا از جمله ساخت و ساز را ممنوع می‌دانند.

توافقنامه اسلو بین سازمان آزادیبخش فلسطین و رژیم صهیونیستی اراضی کرانه باختری را به سه منطقه طبقه بندی کرد: "A" تحت کنترل کامل فلسطین، "B" تحت کنترل امنیتی رژیم صهیونیستی و کنترل اداری فلسطین و "C" که حدود ۶۰ ٪ از اراضی کرانه باختری را تشکیل می‌دهد، تابع کنترل اداری و امنیتی رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار