مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری بوشهر گفت: هفتمین دوره آزمون مکاتبه‌ای دهیاران استان بوشهر با همکاری دانشگاه پیام نور استان به صورت مجازی برگزار شد.

آزمون مکاتبه‌ای دهیاران استان بوشهر برگزار شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فاطمه دهقانی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری بوشهر بیان کرد: تا سال گذشته آزمون مکاتبه‌ای دهیاران استان بوشهر به صورت غیرمتمرکز یا متمرکز و حضوری براساس استاندارد‌ها و شیوه‌نامه‌های سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل شیوع کرونا این آزمون به صورت مجازی در سراسر استان برگزار شد.

او عنوان کرد: آزمون مکاتبه‌ای دهیاران هر ساله به‌منظور ارتقای آگاهی و دانش دهیاران در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود و نفرات برتر نیز به المپیاد کشوری راه خواهند یافت.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری بوشهر افزود: موضوعات موثر در توسعه و مدیریت روستا شامل اصول و مبانی مدیریت پسماند روستایی، آشنایی با وظایف، تشکیلات و جایگاه دهیاری‌ها و شورا‌های اسلامی روستا، امور اراضی و ساخت و ساز در روستاها، مدیریت بحران در روستا، امور مالی دهیاری‌ها و گردشگری روستایی از جمله محور‌های این آزمون بود.


بیشتر بخوانید


دهقانی با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه دهیاران استان در یک‌سال گذشته گفت: پیش از برگزاری آزمون، ۶ دوره آموزشی مرتبط با موضوعات فنی، مالی، عمرانی و پسماند ویژه دهیاران برگزار شده است. همچنین تا پایان سال جاری نیز دوره‌های آموزشی بودجه‌نویسی و بودجه‌ریزی، و ساخت و ساز و رسیدگی به تخلفات ساختمانی به صورت مجازی در سراسر استان برگزار می‌شود تا دهیاران در بازه قانونی نسبت به تنظیم بودجه، تصویب عوارض و تفریغ بودجه خود اقدام کنند.

انتهیا پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.