رئیس تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی چناران گفت: نهال‌های بدون مجوز امکان جابجایی بیماری‌ها را دارند و می‌توانند صدمات زیادی به باغ ها وارد کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فریبرز علیزاده رئیس تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی چناران گفت: نهال گواهی شده نهالی است که پایه و پیوندک آن از باغ مادری تهیه شده و اصیل، سالم و عاری از ویروس است.

او افزود: نهالستان چناران تنها باغ مادری مولد پایه‌ها و ارقام میوه‌های دانه دار و هسته دار است و همچنین در این باغ مادری پایه‌های مقاوم به خشکی و مقاوم در برابر بیماری‌ها و مقاوم به سرما از ارقام پایه‌های میوه درختان دانه دار مثل سیب، گلابی، به و همچنین میوه‌های هسته دار همچون آلو، هلو و شلیل، گیلاس و آلبالو، زردآلو کاشته شده است و سالانه حدود ۵۰۰ هزار اصله نهال پیوندی گواهی شده در این نهالستان تولید و عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید


رئیس تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی چناران ادامه داد: لیبل آبی از موسسه ثبت و گواهی نهال کشور به این نهالستان اعطا شده تا نهال‌های تولید شده با اصالت و شناسنامه دار باشند.

علیزاده بیان کرد: نهال‌های بدون مجوز امکان جابجایی بیماری‌ها را داشته و می‌توانند صدمات زیادی به باغ وارد کنند؛ لذا باغداران حتما نهال‌های گواهی شده و دارای شناسه را خریداری کنند.


انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.