یک کارشناس بازار سرمایه گفت: از مسئولان حاضر در راس دولت و قوه قضائیه  انتظار داریم مانع هرگونه اقدامی که به آرامش و اعتماد سهامداران لطمه وارد می‌کند، شوند.

علی احمدزاده اصل کارشناس بازار سرمایه  در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با صحبت های اخیر دژپسند وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه با تاکید بر اصل "حمایت" و نه "تضمین" دولت، پای کار بورس ایستاده ام، اظهار کرد:  اینکه بعضی از اشخاص می آیند و اتفاقاتی که در بازار رخ داده اعم از اسمارت مارکت یا انتشار اوراق تبعی را به وزیر اقتصاد ارتباط می دهند نادرست است ،زیرا این دو موضوع در بازار های جهانی نیز وجود دارند ، پس نمی شود اسم چنین مسائلی را حمایت گذاشت.

او بیان کرد: از مسئولان حاضر در راس دولت و قوه قضائیه  انتظار داریم مانع هرگونه اقدامی که به آرامش و اعتماد سهامداران لطمه وارد می‌کند، شوند،  در همین راستا می توان به  رانت هایی که در پتروشیمی ایجاد شده یا اتفاقاتی که در فولاد رخ داد، اشاره کرد دولت بهتر است قیمت گذاری را به خود شرکت ها بسپارد.


بیشتر بخوانید


این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: مجلس موظف است بر اساس قوانین از اموال سهامداران حفظ و صیانت کند، همچنین دولت نباید به بورس فقط به عنوان منبع درآمدی نگاه کند  زیرا به راحتی می تواند با اخذ مالیات یا پروژه های  مختلف کمبود بودجه اش را به جبران کند.

احمد زاده اصل  در رابطه با اوراق تبعی بیان کرد: اوراق تبعی در اصل بیمه سهام به حساب می آید ، این اوراق از قبل هم بوده و باید انتشار پیدا کند، در اصل چنین ابزار هایی هستند که می توانند بازار را  متعادل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۲:۴۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
آقا صدای این ملت رو به گوش این مسئولان بی مسئول برسونید پالایش همش منفی فقط خواستن جیب مردم رو خالی کنن ای خدا ازتون نگذره باید تقاص پس بدین تو همین دنیا دولت کارش شده سر کیسه کردن مردم از شما باشگاه خبرنگاران خواهش میکنم شما رسیدگی کنید باز شما یه پیگیری میکنید ولی کو گوش شنوا.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
پای کار هستن شاخص منفی هست اگر پای کار نباشه چی میشه
آخرین اخبار