مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آبادان از ساخت و نصب قاطع‌های حرم حضرت زینب کبری (س) توسط این ستاد و با کمک و پشتیبانی خیرین خبرداد.

مکی یازعی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آبادان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت:براساس درخواست تولیت حرم حضرت زینب کبری (س) در سوریه برای ساخت و نصب قاطع‌های (دیوار حائل بین خواهران و برادران) حرم توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات آبادان و با کمک و پشتیبانی خیرین و علاقه‌مندان اهل بیت علیهم السلام انجام شد.

او افزود: برای ساخت این قاطع‌ها از یکسال پیش تاکنون با استفاده از نیرو‌های فنی و ماهر متبرع آبادانی و بهره گیری از ابزار و تجهیزات موجود در کارگاه اختصاصی این ستاد در آبادان انجام شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آبادان تصریح کرد: این قاطع‌ها به طول نزدیک به ۱۵۰ متر و ارتفاع ۲ متر بخش خواهران و برادران را از همدیگر جدا می‌کند و در ساخت آن دولایه شیشه ۶ میل ضدگلوله همراه با طراحی شکیل، استیل و چوب ساج به کار رفته است.

یازعی گفت: پس از تکمیل و بسته بندی، قاطع‌ها به سوریه منتقل و از دیروز کار نصب آن‌ها در حرم مطهر آغاز شده است.

پس از حملات گروه‌های تکفیری تروریستی در سوریه و آسیب رساندن به حرم حضرت زینب کبری سلام الله علی‌ها، ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان با پشتیبانی خیرین محب اهل بیت علیهم السلام از سال ۹۳ کار بازسازی تمامی نقاط آسیب دیده حرم مطهر را آغاز و تا سال ۹۵ به اتمام رساند؛ و پس از آن از سال ۹۵ شروع به ساخت مضیف و مهمانسرای ویژه زائرین حرم مطهر کردند و در حال حاضر ساختمان این مضیف و مهمانسرا آماده پذیرایی از زائرین آن حضرت است.

انتهای پیام/ د

                                       

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.