وزیر دفاع ایتالیا در دیدار با رئیس جمهور افغانستان بر قطع فوری خشونت‌ها در افغانستان تاکید کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، لورنزو گویرین، وزیر دفاع ایتالیا در دیدار با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان بر قطع فوری خشونت‌ها در افغانستان تاکید کرد.

وزیر دفاع ایتالیا ضمن ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها و ترورهای هدفمند از فداکاری و شجاعت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در برابر تروریسم نیز تمجید نمود.

وی گفت که ایتالیا از یک افغانستان صلح آمیز، متحد و دموکراتیک حمایت می کند.

لورنزو گویرین افزود که کمک‌های ایتالیا در عرصه‌های مختلف به افغانستان و حضور نیروهای آن کشور در چارچوب ماموریت حمایت قاطع پابرجاست.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز از موضع اصولی آن کشور تشکر کرد و گفت: مردم افغانستان و جهان به یک صدا خواهان توقف خشونت ها هستند و طالبان باید این را درک کنند که با تداوم خشونت ها، مردم افغانستان و جهان را بیشتر در برابرشان بسیج خواهند کرد.

رئیس جمهور افغانستان بیان داشت: صد سالگی روابط دیپلماتیک افغانستان و ایتالیا نقطه عطفی در تاریخ مناسبات میان دو کشور است. وی از تعهد و ادامه همکاری های ایتالیا با افغانستان در عرصه های مختلف قدردانی نمود.

اشرف غنی همچنین از حمایت ایتالیا از برنامه‌های انکشافی و اقتصادی افغانستان به ویژه تمویل بخش چهارم پروژه خط آهن خواف ـ هرات و کمک های آن کشور در چارچوب ماموریت حمایت قاطع تشکر کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.