روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد وزیر دفاع آمریکا تصمیم خروج سریع نظامیان این کشور از عراق و افغانستان را مورد بازنگری قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الحره، وال استریت ژورنال با استناد به منابع پنتاگون گزارش داد که «لوید آستین» وزیر دفاع جدید آمریکا، قصد دارد تصمیم خروج نیرو‌های این کشور از عراق و افغانستان را در راستای راهبرد نظامی واشنگتن در این کشور‌ها بررسی کند.

روزنامه آمریکایی گزارش داد: تصمیم ترامپ در ماه گذشته برای خروج بیش از ۳۰۰۰ سرباز از دو منطقه مهم، دولت جدید ایالات متحده را بر آن داشت تا به فکر راهبرد خود در عراق و افغانستان بیافتند.

آستین در جلسه دادرسی سنا برای تأیید نامزدی خود برای وزارت دفاع اعلام کرد که برای بررسی راهبرد‌ها و منابع اختصاص یافته به هر دو کشور تلاش خواهد کرد، اما او نظر خود را درباره تهدید‌های موجود در عراق و افغانستان و تعداد نیرو‌ها و توانمندی نظامی سازگار با این دو کشور را مطرح نکرد.

«جان کربی» سخنگوی وزیر دفاع آمریکا، در این خصوص گفت: مقامات هنوز تصمیمی رسمی برای بررسی تعداد سربازان در دو کشور صادر نکرده اند. منطقی است که دولت جدید تلاش کند ماهیت عملیات را در هر دو مکان و منابعی که به این وظایف اختصاص یافته است، درک کند.

او افزود: هیچ چیز با تمایل ما برای دفاع از مردم آمریکا در برابر تهدید تروریسم تغییر نکرده است، مطمئنیم که منابع با راهبرد ما همسو هستند.

سخنگوی وزیر دفاع اعلام کرد که هر تصمیمی درباره تعداد نیرو‌ها قابل بحث با دولت افغانستان و عراق خواهد بود، اما او مشخص نکرد که چه کسی مسئول بررسی یا وقت پایان یافتن آن چه زمانی خواهد بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا دستور داده بود تا نیرو‌های آمریکایی در عراق و افغانستان به ۲۵۰۰ سرباز در هر دو کشور کاهش یابد. این تصمیم در تلاش برای پایان دادن به درگیری‌های نظامی آمریکا در خارج از کشور بوده است در حالی که کارشناسان نظامی معتقدند که تصمیم به عقب نشینی نیرو‌ها باید به شرایط میدانی و سطح خشونت منطقه متکی باشد.

به نوشته روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، تحلیلگران می‌گویند که رئیس جمهور جدید این کشور گزینه‌های محدودی دارد. تصمیم برای بازگشت بیشتر سربازان به مناطق درگیری ممکن است خطرناک تلقی شود، در حالی که خروج سریع نیرو‌های آمریکایی ممکن است باعث تشدید خشونت و معکوس کردن نتایج مطلوب نظامی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار