مجلس سنای آمریکا صلاحیت «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه پیشنهادی بایدن را تایید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مجلس سنای آمریکا صلاحیت «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه پیشنهادی بایدن را تایید کرد.

سنای آمریکا با ۷۸ رأی موافق در مقابل ۲۲ رأی مخالف، آنتونی بلینکن را به سمت وزارت خارجه آمریکا برگزید. بر این اساس، آنتونی بلینکن، هفتاد و یکمین وزیر خارجه آمریکا شد.

پایگاه خبری نشریه پولیتیکو نیز با اعلام این خبر نوشت: آنتونی بلینکن، امروز سه شنبه به عنوان وزیر خارجه تأیید شد و قرار است سیاست خارجی آمریکا را در میان چالش‌های جهانی و سال‌ها آشفتگی در وزارت خارجه بر عهده بگیرد.

بر اساس اعلام پولیتیکو، آنتونی بلینکن توانست حمایت دو حزب را سنا با ۷۸ رأی موافق کسب کند. انتظار می‌رود او کار خود را بلافاصله آغاز کند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس نیز نوشت: بلینکن وظیفه خواهد داشت تا وظیفه بایدن برای معکوس کردن تز «نخست آمریکا» ترامپ را که سبب تضعیف ائتلاف‌های بین المللی آمریکا شده است را اجرایی کند.

بلینکن در محافل سیاسی آمریکا به عنوان فردی که طرفدار اروپا است شناخته می‌شود. او سال ۲۰۱۶ گفت: «به عبارت ساده‌تر، وقتی که ما دوست، شریک و متحد داشته باشیم دنیا امن‌تر است.» او معتقد است اروپا «شریک حیاتی» آمریکا است و از طرح دولت ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکا از آلمان به شدت انتقاد کرده است.

پیشتر در جلسه رأی گیری اعضای سنا برای آنتونی بلینکن، گزینه پیشنهادی جو بایدن برای سمت وزارت خارجه، سناتور رند پال گفته بود: نامزد وزارت خارجه از مدافعان شدید مداخله نظامی در خاورمیانه است. او همچنین گفته بود: ما اگر معتقد باشیم (در صورت انتخاب بلینکن) سیاست خارجی جدیدی را کسب خواهیم کرد، خود را فریب داده ایم.

سناتور پال گفت: بلینکن قبلا گفته بود شایسته است هزاران نفر از سربازان ما در سوریه، به مانند آنچه در عراق و افغانستان انجام دادیم، بسیج شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار