رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان گفت: اقدام‌های خوبی برای احیای خط گردشگری در منطقه با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی در حال برنامه‌ریزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسین امینیان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان اظهار داشت: شهر دیباج در کنار موقعیت تفریحی و گردشگری بی نظیر، آیین‌ها و سنت‌های قدیمی بسیار کهن دارد که نیازمند حفظ و احیا است.

او با اشاره به اینکه دیباج یکی از شهر‌های گردشگری و تفریحی شهرستان است که طرح‌های گردشگری خوبی در این منطقه عملیاتی می‌شود ادامه داد: پیشینه و تاریخ این منطقه از مهمترین مسائلی است که در حوزه فرهنگ باید به آن توجه شود.

امینیان اضافه کرد: اقدام‌های خوبی در راستای احیای خط گردشگری در منطقه با همکاری شهرداری و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان در حال برنامه‌ریزی است که اجرای این طرح‌ها، موقعیت شهر دیباج را از لحاظ گردشگری ارتقا می‌دهد.

او در خصوص بررسی و ترسیم خط گردشگری در دیباج، افزود: در حال حاضر بسیاری از آداب و رسوم و آیین‌های این منطقه به فراموشی سپرده شده است که باید با کمک و فعالیت فعالان فرهنگی، این آداب و رسوم را احیا و به نسل جوان انتقال دهیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان گفت: با وجود ده‌ها منطقه گردشگری و تفریحی در دیباج و کلاته رودبار، برگزاری دوره‌های گردشگری نیز به همت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان در این شهر اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.