وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

شتاب در توسعه کشور با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان

اسلامی گفت: با همکاری شرکت راه آهن، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها، درصدد هستیم به توسعه در کشور شتاب دهیم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم امضای سند تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور گفت: شاهد امضای این سند تفاهم نشان از تحول و توسعه در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است.

او توضیح داد: با تاسیس مرکز جهادی پیشرفت در شرکت راه‌آهن، حرکت به‌سوی دانش‌بنیان شدن و استفاده از ظرفیت نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مسائل موجود در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است تا در برنامه‌های توسعه علمی و توسعه فناوری، دستاورد‌ها را عملیاتی کند.

اسلامی عنوان کرد: امروز یکی از سه‌شنبه‌های ریلی بود که در خدمت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بودیم. ما درصدد هستیم تا بر اساس توسعه منابع انسانی، توسعه فناوری و رویکرد‌های نوآورانه و همچنین با فرصتی که شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها فراهم می‌آورند، به توسعه در کشور شتاب دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ما در تلاشیم که به‌گونه‌ای عمل کنیم تا بدون نیاز و وابستگی به بیگانگان، بتوانیم چرخ توسعه در کشور را با تغییر نگاهی که به وجود آمده که یک نگاه لجستیکی به توسعه است، استفاده از توان داخل را تغییر دهیم تا به امید خدا به نتیجه برسیم.


بیشتر بخوانید

نقش مهم مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن در حمل و نقل کشور


اسلامی افزود: امروز بیش از ۱۰۰  موضوع که در دستور کار راه‌آهن قرار داشته است، بر اساس پژوهش‌هایی که انجام‌شده، به سرانجام رسیده‌اند.

او اظهار کرد: خوشبختانه، امروز راه‌حل‌های برطرف شدن ناکارآمدی‌های داخلی به دست آمده است و اکنون یکی پس از دیگری در راه‌آهن به اجرا گذاشته می‌شوند؛ به‌طوری‌که مردم عزیزمان نیز تغییر رفتار و بهبود وضعیت و کیفیت عملکرد را در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران شاهد هستند و ما مصمم هستیم که این مسیر را ادامه دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار