اگر حقابه تالاب کجی نمکزار نهبندان داده نشود، این تالاب به یک کانون گرد و غبار تبدیل خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در سومین جلسه گروه کاری آمایش سرزمین و محیط زیست گفت: باتوجه به سند سازگاری و پیشگیری از گرد و غبار شرکت سهامی آب منطقه‌ای باید حقابه زیست محیطی تالاب کجی نمکزار نهبندان را با کم کردن ۲۰ درصدی برداشت آب از آن در اولویت کار خود قرار دهد.

او افزود: براساس مطالعه دانشگاه بیرجند، باید حداقل نیم میلیون از برداشت آب سفره‌های زیرزمینی کم کنیم تا حقابه حداقلی این تالاب تأمین و طبیعتش حفظ شود.

اکبری با بیان اینکه تالاب کجی نمکزار نهبندان تنها تالاب پویاسی شرق کشور است گفت: این تالاب با ایجاد چشم انداز و کمک به معیشت روستائیان این منطقه شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: اگر حقابه تالاب کجی نمکزار نهبندان داده نشود و یا پوشش گیاهی اطراف آن از بین برود، این تالاب با وجود باد‌های ۱۲۰ روزه سیستان، به یک کانون گرد و غبار تبدیل خواهد شد.

او با اشاره به کم آبی خراسان جنوبی و لزوم ایجاد فضای سبز و حفظ گونه‌های گیاهی مناسب گفت: با توجه به تغییرات دمایی بیرجند باید از گونه‌های گیاهی در سطح شهر استفاده کنیم که هم طراوت را حفظ کنند و هم آب کم تری مصرف کنند که در این خصوص شهرداری با طرحی مطالعاتی، به مبلغ ۶۳ میلیون تومان در پی شناسایی این گونه‌ها است.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: محیط زیست ، تالاب کجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار