به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، غنی زاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه در دیدار فرماندار تبریز از پایانههای هسته مرکزی تبریز گفت: کاهش عمر ناوگان اتوبوسرانی نیازمند تامین اتوبوس و نوسازی و بازسازی ناوگان در خطوط ۷۲گانه تبریز و حومه با جمعیت ۱.۸ میلیونی است.
او گفت: در زمان کنونی یک هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس برای تبریز نیاز است در حالی که تعداد اتوبوس فعال موجود در شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه ۷۰۰ دستگاه است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: نوسازی ناوگان در کنار ایجاد ساز و کارهای حمل و نقل ترکیبی و ایجاد خطوط پاره خطی به علت کاهش تردد به هسته مرکزی شهر، کاهش ترافیک و جلوگیری از آلایندگی بسیار حائز اهمیت است.
غنی زاده افزود: با توجه به مشکل فوق و شرایط موجود، ارائه راهکارهای اجرایی برای مرتفع شدن مشکلات از طریق تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی و کمکهای دولتی بسیار ضروری است.
او گفت: در جهت خدمات دهی حمل و نقل عمومی به شهروندان و تامین ناوگان مورد نیاز حمل و نقل عمومی (اتوبوسرانی) باید از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی اقدام کرد در غیر این صورت در سال ۱۴۰۰ وضعیت ناوگان با بحران مواجه خواهد شد.
مهدوی فرماندار تبریز نیز در این بازدید با قدردانی از زحمات و تلاشهای مجموعه مدیران و کارکنان شرکت واحد در خدمات دهی مستمر و بهینه به شهروندان در شرایط فعلی و با وجود مشکلات بر تلاش برای حل مشکلات و موانع موجود در خدمات رسانی تاکید کرد.
مهدوی با تاکید بر استمرار اقدامات لازم برای مبارزه با کرونا و رعایت دستورالعملهای بهداشتی و ضدعفونی ناوگان و تاسیسات، افزود: پیگیریهای لازم توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و شرکت واحد اتوبوسرانی برای نوسازی و بازسازی ناوگان توسط شهرداری و مراجع ذیربط با جدیت انجام میشود.
او گفت: فراخوان دعوت از بخش خصوصی جهت تامین اتوبوس نو و خدمات دهی به شهروندان انجام میشود و شهرداری تبریز اقدامات نظارتی بر کارکرد سرمایه گذار بخش خصوصی در جهت خدمات دهی مطلوب به شهروندان را داشته باشد.
در این مراسم فرماندار تبریز از توقفگاه مرکزی، پایانههای هسته مرکزی شهر و مسیر تندرو بازدید و از نزدیک در جریان نحوه رعایت دستورالعملهای بهداشتی مبارزه با کرونا در ناوگان و ایستگاهها، ضدعفونی ایستگاهها و ناوگان و خدمات دهی بهینه به شهروندان قرار گرفت.
انتهای پیام/ک