به منظور حفاظت از مراتع و پیشگیری از آتش سوزی در عرصه‌های مرتعی اخذ بیش از ۳۸۰ تعهد نامه از دامداران و مرتعداران و صاحبان پروانه چَرای دام شهرستان اقلید انجام شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در۶ ماهه گذشته بیش از سیصد و هشتاد تعهد نامه از دامداران و مرتعداران و صاحبان پروانه چرای دام شهرستان اقلید در راستای حفاظت از مراتع و جنگل ها و مقابله با حریق اخذ شده است.

اسحاق امیدوار سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اقلید ،گفت : حفاظت از عرصه های وسیع جنگل ها و مراتع تنها با کمک و همکاری دامداران و صاحبان پروانه چرا و مرتعداران بعنوان بهره برداران مراتع امکان پذیر است.

او، به نقش موثر دامداران و مرتعداران هنگام بروز حریق در مراتع اشاره و بیان کرد: تمام تلاش برای کاهش بحران آتش سوزی در مناطق حساس و مراتع بوده و این امر مستلزم همکاری بهره برداران عرصه های مرتعی و جنگلی است.

امیدوار، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین آتش سوزی در فصل ییلاق اتفاق می افتد به همین منظور دامداران و صاحبان پروانه چرا به استناد ماده ۳۹ اصلاحیه شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع مکلف به شرکت در عملیات اطفا حریق هستند و درصورت  مشارکت نداشتن پروانه چرای دام آنان ابطال می شود.

او، ادامه داد: مرتعداران موظفند در صورت نبود حضور در مرتع نسبت به معرفی قرقبان فصلی اقدام کرده و در صورت بروز  آتش سوزی  نهایت همکاری را  با منابع طبیعی در عملیات اطفاء داشته باشند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار